Julkalender 2016 - Lucka 22

Publicerad 2016-12-22 09:00:00 i Julkalender,

I dagens lucka får ni del 22 av fanficen. Har ni missat någon tidigare del av fanficen kan ni hitta dem via länkarna: Del 1 | Del 2 | Del 3 | Del 4 | Del 5 | Del 6 | Del 7 | Del 8 | Del 9 | Del 10 | Del 11 | Del 12 | Del 13 | Del 14 | Del 15 | Del 16 | Del 17 | Del 18 | Del 19 | Del 20 | Del 21
 
__________________
 

Del 22

”Jag tror bestämt att vi har fått oinbjudna gäster.” Säger Krampus och går mot väggen där han hörde rösterna komma ifrån. Han sparkar mot väggen och gör ett stort hål i den. Han slår i väggen med handen och hålet blir större. Tillslut är det så stort att han kan se igenom det och ser tre personer som springer iväg. Han följer efter dem och med hjälp av runorna han satt på kroppen, kommer han snabbt ifatt dem och tar tag i Izzy som försöker ta sig loss genom att slänga med sin piska mot Krampus ben. Magnus slänger magiska bollar på Krampus som vänder sig mot Magnus. Han ser trollkarlen som tar upp något från en väska och känner en isande kyla som sprids på armen när Magnus kastar en vätska mot Krampus. Magnus blir förvånad när inget händer.

”Verkar som att din lilla brygd inte fungerar.” Säger Krampus och skrattar. Izzy försöker sparka Krampus men han lyfter henne högre upp och slänger henne över ena axeln. Med den andra handen tar han tag i Simon som försöker slå Krampus på ena benet.

Magnus slänger ytterligare en vätska men inte heller den har någon verkan. ”Det är ingen idé trollkarl. Jag är mycket kraftfullare denna gången. Det som fungerade förra gången kommer definitivt inte att fungera nu. Inte när jag har kraftfullt skuggjägare blod i mina ådror.

”Vad menar du?” Utbrister Izzy och försöker ta sig ner från Krampus axel, men utan att lyckas.

”Alexander och Jace blod rinner i mina ådror. Om ni försöker död mig kommer ni även att döda dem.” Då slutar både Simon och Izzy att slå Krampus och Magnus slutar skicka magiska bollar mot honom. ”Alexanders blod… rinner i dina ådror?” Säger Magnus förvånat.

”Precis. Så om ni inte vill att de skall dö… Kan ni inte döda mig. Däremot har jag inga problem med att döda er. Men var är det roliga i det? Om ni inte vill dö är det bäst att ni följer med mig.” Säger Krampus och går mot det stora hålet i väggen.

”Om döda dig betyder att döda Alexander, så kommer jag hitta ett sätt att separera er. Jag tänker inte låta dig döda Alexander.” Krampus vänder sig om när Magnus frammanar en portal som han kliver igenom.

”Magnus…” skriker Izzy och försöker sträcka sig efter honom, samtidigt som Krampus skriker ”Nej… jag hatar trollkarlar.” Krampus går med tunga steg igenom hålet i väggen och sätter ner Simon och Izzy bredvid Clary. ”Är du okej?” Frågar Izzy Clary som nickar till svar.

Krampus skyndar sig fram till bordet och tar upp den stora pergamentrullen. ”Jag antar att vi måste skynda på processen nu. Ni skuggjägare skall hjälpa mig, annars dör söta lilla Clary här. Och det vill du väl inte Jace?” Säger Krampus och tar tag i Clary. Repen runt hennes armar lossnar och Krampus lyfter upp henne.  ”Den här rullen har namnen på alla barn som inte varit snälla under året. Ni skall alla hjälpa mig att kidnappa dem.”

”Vi kommer aldrig att hjälpa dig!” Säger Jace och tittar argt på Krampus.

”Om det är någon som kommer hjälpa mig, så är det du och din parabatai. Ni är länkade till mig och kommer att lyda mig vare sig ni vill det eller inte.” Då lossar repen runt Jace armar och ben och för första gången på flera timmar kan han röra sig. Han är på väg att ställa sig upp och rusa mot Krampus för att rädda Clary men hans ben lyder honom inte. Jace blir stående vid stolen han precis suttit på och han ser Alecs kropp, med hans hängande huvud som också ställer sig upp.

Krampus tar tag om armarna på Izzy och slänger henne över sin ena axel, med sin svans tar han tag om Simon runt hans midja och lyfter upp honom och Clary dras efter Krampus i hans andra hand. Krampus går mot dörren och Jace och Alec följer motvilligt efter, som genom magi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej