Julkalender 2016 - Lucka 20 & Vinn ett bokpaket

Publicerad 2016-12-20 09:00:00 i Julkalender, Tävling,

I dagens lucka hittar ni del 20 av fanficen, ni har även en ny chans att vinna de tre sista böckerna i The Mortal Instruments serien.
 
Ni som inte deltog i den förra tävlingen där ni kunde vinna de tre sista böckerna i The Mortal Instruments, har nu en ny chans genom att svara på frågorna.
  • Vad heter skådespelerskan som spelar Izzy i Shadowhunters?
  • Nämn minst två bokserier (förutom TMI) som Cassandra Clare har skrivit/skriver/planerar att skriva.
  • Vem är Imogen Herondale?
  • Om du fick möjligheten att ge någon TMI-serien i Julklapp, vem skulle du ge böckerna till och varför?
Ni skickar era svar på frågorna till themortalinstrumentsswe@gmail.com. 
 
1 person kommer att vinna bokpaketet och tävlingen har öppet 1 vecka från idag.
 
Glöm inte att ni fortfarande har chans att delta i tävlingen om att vinna de 3 första böckerna i TMI.
__________________
Nedan kan ni läsa fortsättningen i fanficen. Har ni missat någon tidigare del av fanficen kan ni hitta dem via länkarna: Del 1 | Del 2 | Del 3 | Del 4 | Del 5 | Del 6 | Del 7 | Del 8 | Del 9 | Del 10 | Del 11 | Del 12 | Del 13 | Del 14 | Del 15 | Del 16 | Del 17 | Del 18 | Del 19
 
___________________
 
 

Del 20

Clary smyger efter Izzy som stoppar henne genom att ta upp handen. ”Vad är det? Ser du något?” Frågar Clary.

”Nej, men jag tyckte att jag hörde något.” Båda blir tysta och försöker lyssna efter ljud.

Clary skakar på huvudet innan hon säger ”Jag hör ingenting. Vad…” Clary vänder sig om när en stor hand läggs på hennes vänstra axel. Hon tittar upp och ser in i ögonen på en varelse som hon antar är Krampus. Clary är på väg att skrika men Krampus drar henne intill sig och lägger en hand för hennes mun så att inga ljud kan komma ut. Krampus backar sakta bakåt, inte ett ljud hörs från honom. Då får Clary syn på runan på hans arm och hon förstår precis varför Izzy inte hör någonting. Krampus bär Clary genom korridoren och ställer ner henne framför en stor dörr.

”Hur kan du ha runor på dina armar? Ingen annan än skuggjägare kan ha runor.” Clary tittar på Krampus som ler mot henne. Han låser upp dörren och drar med Clary in i rummet. De höga fönstren bländar henne och hon kan inte urskilja något i rummet, förutom att två personer sitter framför ett stort bord. Krampus drar med henne fram till bordet och hon spärrar upp ögonen när hon ser vilka som sitter i stolarna. ”Jace” viskar hon och försöker gå fram till honom, men blir stoppad av Krampus som håller fast henne.

”Så du känner min vän Jonathan? Helt underbart.” Krampus tvingar ner Clary i stolen framför bordet som är fullt av böcker och papper. Rep kommer fram och binder fast Clarys armar till stolen.

”Vad vill du mig? Vad vill du med Jace och Alec?” Frågar Clary Krampus som läser på ett papper.

”Clary nej, vad gör du här?” säger Jace och Clary kan höra att han låter helt uppgiven.

”Så du är Clary. Jag är Krampus.” Krampus böjer sig ner och tittar på Clary. ”Du är också en av skuggjägarna förstår jag. Är du här för att rädda Jonathan och Alexander?” Krampus reser sig upp och går fram till Jace. ”Du hade rätt. Det kom någon och räddar er. Men kanske inte det bästa räddningsförsöket. Hon gjorde inget motstånd alls när jag hittade henne. Och hennes vän är ju ett skämt till skuggjägare om det nu är det hon är. Hon hörde inte alls att jag tog lilla Clary här. Ni skuggjägare har blivit sämre med åren. Inte svåra alls att fånga.”

Jace tittar argt på Krampus innan han spottar honom i ansiktet. ”Åh, Jonathan. Lilla Clary har visst rört upp känslor inom dig. Är hon kanske någon du tycker om? En syster? En kärlek?” Jace spottar Krampus i ansiktet återigen innan han säger; ”Släpp Clary. Hon har inget med det här är att göra. Du behöver inte henne. Du har mig och Alec…”

”Det är sant att jag har er. Jag kommer alltid att ha er, med tanke på att erat blod är mitt blod. Men lilla Clary här kan kanske komma till nytta på andra sätt. Hon är väl skuggjägare, precis som ni. Ju fler skuggjägare jag har, desto flera barn kan jag kidnappa.”

”Jag trodde du redan hade kidnappat barnen.”

”Ja, några av dem. Men långt ifrån alla. Skall jag hinna kidnappa alla som är på min lista behöver jag hjälp av er. Tillsammans och med hjälp av några olika runor för snabbhet och tystnad, kan vi kidnappa barnen alla timmar på dygnet. Och nu när vi har blivit så många, kan vi hinna till flera hushåll.”

”Menar du att vi skall hjälpa dig att stjäla barn?” Fråga Clary. ”Du är ju helt sjuk i huvudet. Speciellt om du trodde att jag kom hit tillsammans med bara en vän. De andra kommer nog snart på vart vi är och då är det ute med dig.”

Krampus skrattar och lägger en hand på Jace axel. ”Vad säger du Jonathan? Skall vi berätta för lilla Clary om bandet mellan oss?”

”Vad menar du? Vilket band? Vad är det för band han pratar om Jace?” Clary ser på Jace som undviker hennes blick. Istället ser han på Alec, som Clary inser bara hänger med huvudet och som inte har sagt något alls.

”Skall jag eller du berätta?” Krampus kramar om Jace axel med handen och Jace berättar för Clary om hur Krampus blev skapad och om att hans och Alecs blod är bundet till Krampus. Om att bara en av dem kan vara vakna samtidigt. Om att Krampus även kan få runor på kroppen.

Clary har suttit tyst genom hela Jace berättelse och hon vet inte vad hon skall säga när han är färdig.

”Så du ser lilla Clary, jag och Jace har ett speciellt band. Om någon försöker döda mig, så kommer även Jace och Alexander att dö.”

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej