Julkalender 2016 - Lucka 13 & Vinn ett bokpaket

Publicerad 2016-12-13 09:00:00 i Julkalender, Tävling,

Hoppas ni har en trevlig Lucia! I dagens lucka hittar ni del 13 i fanficen, ni hittar också ett bokpaket. Genom att svara på frågorna har ni möjlighet att vinna de två första böckerna i Magisterium serien som Cassandra Clare skriver tillsammans med Holly Black. 
 
För att ha en chans att vinna båda böckerna skall ni svara på frågorna. Julklappsrim verkar inte ha gått hem hos er, då det inte har kommit in så många svar på de förra tävlingarna. Denna gången behöver ni därför bara svara på frågorna.
  • Vad heter skådespelaren som spelar Simon i Shadowhunters?
  • Hur många böcker kommer Magisterium serien att bestå av?
  • Vem är Broder Jeremiah?
  • Vilken karaktär i Cassandra Clares universum skulle du vilja spendera julen med och varför?
Ni skickar era svar på frågorna till themortalinstrumentsswe@gmail.com. 
 
1 person kommer att vinna bokpaketet och tävlingen har öppet 1 vecka från idag.
 
Glöm inte att ni fortfarande har chans att delta i tävlingen om att vinna de 3 sista böckerna i TMI
_________________
Del 13 av fanficen följer nedan. Har ni missat någon tidigare del av fanficen kan ni hitta dem via länkarna: Del 1 | Del 2 | Del 3 | Del 4 | Del 5 | Del 6 | Del 7 | Del 8 | Del 9 | Del 10 | Del 11 | Del 12
_________________
 

Del 13

Clary och Izzy ser Magnus som kommer ner för trappan och han ser inte direkt glad ut.

”Vad är det Magnus?” Frågar Clary oroligt. ”Träffade du honom? Visste han något om de försvunna skuggjägarna?”

”Ja, jag träffade honom. Han var dock inte speciellt glad att träffa mig. Men vi gjorde en deal och han berättade för mig vad han vet.”

”Och vad vet han?”

”Han trodde att han visste varför skuggjägarna för 200 år sedan hade blivit kidnappade.”

Clary är på väg att säga något mer när Magnus stoppar henne genom att säga ”Jag är trött på de här grottorna. Jag berättar mer när vi kommer tillbaka till institutet.” Magnus skyndar med snabba steg tillbaka genom grottorna som de kom ifrån. Hur han hittar tillbaka förstår inte Clary, hon tycker bara att alla grottor ser likadana ut. Men på något sätt lyckades de ta sig ut snabbare än de kom in. När de kommer ut frammanar Magnus en portal som han stiger igenom, med Clary och Izzy tätt efter sig.

”Så skönt att komma bort från de hemska grottorna. Jag förstår inte hur Tystbröderna orkar leva där nere. Det är ju så mörkt och kallt.” Säger Clary och går fram och värmer sig vid den tända brasan.

”Bröderna är inte som dig och mig direkt. De kan antagligen inte känna varken kyla eller beröras av mörker.” Säger Izzy och sätter sig bredvid Clary på soffan framför brasan.

”Vem har tänt brasan?” Frågar Magnus och ser sig omkring. ”Det var ju bara vi här när vi besökte Benstaden. Så vem har tänt brasan?”

”Det var jag.” säger en röst bakom dem. Clary och Izzy vänder sig om och får se Simon som sitter på en stol vid det stora bordet. ”Jag har försökt att ringa dig Clary, men du har inte svarat, så naturligtvis blev jag orolig. Jag försökte sedan att ringa Izzy men inte heller där fick jag något svar. Varken Alec eller Jace svarar så jag antog att ni var ute på något uppdrag.”

”Mobiltäckningen är nog inte den bästa i Benstaden.” Säger Clary och skyndar fram till Simon. Hon ger honom en stor kram.

”Vad har ni gjort i Benstaden? Besökt bröderna? Borde finnas trevligare sysselsättning än det.” Clary släpper Simon och tittar på honom.

”Har du inte hört?” Frågar Clary.

”Hört vad då?”

”Jace och Alec är försvunna.” Säger Clary och känner att tårarna börjar rinna ner för hennes kinder. Simon hjälper henne att sätta sig på en stol.

”Varför är det aldrig någon som berättar något för mig?”

”I just det här fallet kanske det inte fanns någon tanke på att berätta för dig. Du är varken släkt eller har ett förhållande med Jace eller Alec.” Säger Magnus och sätter sig bredvid Clary.

”Men ändå. Det finns något som heter en mobiltelefon, Magnus och Izzy. Så svårt är det inte att ringa eller skicka ett SMS.” Simon tittar från Clary till Izzy, men ingen av dem vill tittar på Simon. Det hade verkligen inte slagit någon av dem att Simon kanske borde få veta något. ”Jag räknar ändå Jace och Alec som mina vänner. Även om vi kanske inte är jättenära vänner, men vänner ändå.”

”Du är här nu. Och det är väl det viktigaste. Så Magnus vad fick du reda på?” Säger Izzy och tittar på Magnus.

Kommentarer

Postat av: Felicia

Publicerad 2016-12-13 14:56:12

Simon.. <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej