Julkalender 2016 - Lucka 17 & Vinn ett bokpaket

Publicerad 2016-12-17 10:00:00 i Julkalender,

I dagens lucka hittar ni del 17 av fanficen och en tävling där ni återigen kan vinna ett bokpaket med de tre första böckerna i The Mortal Instruments.
 
Ni som inte deltog i den förra tävlingen där ni kunde vinna de tre första böckerna i The Mortal Instruments, har nu en ny chans genom att svara på frågorna.
  • Vad heter skådespelaren som spelar Jace i Shadowhunters?
  • Hur många böcker finns det i The Mortal Instruments serien?
  • Vad heter Isabelle och Alecs föräldrar?
  • Vilken karaktär i Cassandra Clares universum skulle du vilja ge en julklapp till och varför? Och vad skulle det vara?
Ni skickar era svar på frågorna till themortalinstrumentsswe@gmail.com. 
 
1 person kommer att vinna bokpaketet och tävlingen har öppet 1 vecka från idag.
 
Glöm inte att ni fortfarande har chans att delta i tävlingen om att vinna de 2 första böckerna i serien Magisterium.
 
________________
Nedan kan ni läsa fortsättningen i fanficen. Har ni missat någon tidigare del av fanficen kan ni hitta dem via länkarna: Del 1 | Del 2 | Del 3 | Del 4 | Del 5 | Del 6 | Del 7 | Del 8 | Del 9 | Del 10 | Del 11 | Del 12 | Del 13 | Del 14 | Del 15 | Del 16
________________
 
 

Del 17

”Så är vi helt säkra på att det är Krampus? Jag menar, tänk om du gör en brygd och så är det fel liksom.” Säger Simon och bläddra snabbt igenom en bok som han egentligen inte alls läser i.

Clary tittar surt på Simon, ”Det är ju det vi skall ta reda på. Om Magnus hittar rätt trollformel så kan vi söka efter dem.”

”Jaha, jag trodde vi var vid stadiet att göra en brygd eller nått.”

”Vi kommer till det.” Säger Magnus och plockar upp en tjock bok med trasiga sidor. ”Först måste vi lokalisera var de är. Kan någon hämta en jordglob?”

Izzy skyndar iväg och kommer tillbaka efter fem minuter med en jordglob som hon ställer på bordet framför Magnus. ”Tack Izzy. Jag behöver något från Alec och Jace, vad som helst. Bara jag har något som tillhör dem som jag kan använda för att söka efter dem.”

Clary och Izzy skyndar iväg och Clary kommer tillbaka med en tröja som tillhör Jace och Izzy kommer med Alecs pilbåge. ”Perfekt. Lägg dem på bordet bredvid jordgloben.”

Magnus håller sina händer över jordgloben som börjar snurra. Blå magi kommer från hans fingrar och snurrar runt jordgloben som helt plötsligt stannar till och den blå magin centreras över USA. ”Okej, någon som har en karta över USA?” Izzy springer iväg igen och kommer tillbaka med en kartbok. Hon öppnar sidan för USA och Magnus håller återigen händerna över. Den här gången centreras hans magi över New York. ”Då är de inte så långt borta i alla fall. Okej New York.” Magnus får upp en karta över New York och upprepar processen. Magin stannar vid en gata som Clary aldrig har hört förut.

”Dags att vi gör oss redo för att hämta hem dem.” Säger Izzy och skyndar iväg för att byta kläder. Clary följer efter henne medan Simon stannar kvar och tittar på Magnus. ”Dags för en brygd nu kanske?”

”Precis. Men den kan jag inte göra här. Säg till Izzy och Clary att jag är tillbaka om en halvtimme.” Magnus frammanar en portal som han kliver igenom och försvinner. Simon sitter kvar och tittar in i elden som börjar slockna. Simon vänder sig om när dörren slås upp.

”Varför håller alla på och springer hela tiden?”

”Vem är du?” Frågar Simon den för honom okända mannen.

”Jag heter Erik, vem är du?” Erik blir stående i dörröppningen, lägger armarna i kors och tittar på Simon.

”Jag heter Simon. Jag känner de som bor här.”

”Jag känner också de som bor här. Eller en av dem i alla fall. Isabelle och jag har tränat tillsammans ett tag.”

Simon spärrar upp ögonen när Erik nämner Izzy. ”Du och Izzy tränar tillsammans? Tränar på vad då om man får fråga.”

”Lite allt möjligt. Isabelle vill lära sig olika kampsporter och jag är expert på det hemma i Idris. Du har möjligtvis inte sett till Isabelle?”

”Så du är skuggjägare?”

”Helt korrekt. Har du sett Isabelle? Vi måste köra igång vårat eftermiddagspass snart.”

”Jag har sett Izzy. Men jag tror inte hon har tid att träna något eftermiddagspass. Vi skall liksom iväg och rädda hennes bror.”

”Rädda hennes bror? Jag visste inte ens att han varit borta.”

”Ha, du kanske inte är så nära vän med Izzy som du tror.”

”Simon vem pratar du med?” Hörs Clarys röst från korridoren. Simon ser henne komma närmare dörren, bakom Erik. Hon stannar till när hon får syn på Erik. ”Åh, Erik.”

Han vänder sig om och släpper in Clary i rummet som går fram till Simon. ”Om du letar efter Izzy så är hon på sitt rum och byter kläder. Och hon skulle hämta några serafklingor tror jag.”

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej