Julkalender 2013 - Lucka 24. GOD JUL!

Publicerad 2013-12-24 10:00:00 i Julkalender,

 
24 December och Julafton och även sista delen i fanficen.
Jag hoppas att ni har gillat den och att ni kanske vill läsa fler i framtiden.

Nu tar jag lite julledigt i några dagar med tanke på att det är julafton och i morgon (25 december) är det min födelsedag, så det blir en massa firande i flera dagar som ni nog förstår.
Nytt inlägg kommer alltså om några dagar. Tills dess kan ni läsa om fanficen hur många gånger ni vill. Klicka bara på länkarna för att komma till respektive del.

   Magnus pustar ut efter att den sista gästen gått hem. Kvar är bara skuggjägarna och Simon.
   Jace och Clary sitter i soffan, bredvid Clary sitter Simon. Isabelle har satt sig i fåtöljen bredvid Simon och Alec sitter i soffan mitt emot Jace och Clary.
   Magnus sätter sig bredvid Alec, knäpper fingrarna så att de flesta av ljusen i rummet slocknar. Han låter brasan och de fyra ljusen på bordet mellan sofforna vara tända. Han ser på de andra vilka alla verkar vara lika trötta. ”Festen är över, så jag har full förståelse för om ni vill gå hem.”
   Alla skakar bara på huvudet och Clary säger, ”nej, jag tror inte att vi vill vara någon annanstans än just här.”
   ”Eh, jag hade väl…” Simon är på väg att säga något när Clary slår honom på armen och han avbryter meningen.
    ”Vi brukar ju vanligtvis inte fira jul. Jag menar, det är ju en mondän- tradition.” säger Jace.
   ”Mondän-tradition. Hallå, jag är en skuggjägare. Min mamma är en skuggjägare liksom Luke var och vi har alltid firat jul.” Clary sätter sig upp i soffan och stirrar på Jace.
   ”Ja, men det är ju skillnad. Du har ju inte växt upp som skuggjägare. Du har influerats av alla mondäner som du umgåtts med. Se bara på Simon.” Jace pekar på Simon som plötsligt vill befinna sig någon annanstans.
   ”Vad har Simon med det här att göra? Och föresten så verkar ju även Magnus fira jul. Han är varken mondän eller skuggjägare.”
   ”Hallå, lugna er och sluta dra in mig i det här. Men ja, jag firar också jul. Det är en fin tradition och det var en av anledningarna till att jag skickade iväg er Alec och Jace för att köpa julklappar.”
   Magnus ställer sig upp och går ut i köket.
   När han kommer tillbaka har både han och Sarah en mängd julklappar med sig som Sarah genast delar ut till dem.
   ”Men Jace, jag har ju inte köpt nått till dig.” Säger Clary när hon får en julklapp från Jace.
   Jace ser på henne och svarar, ”det räcker med att du lever och är i din egen kropp istället för i mitt huvud.”
   ”Clary, hur har du fått hit min julklapp?” Frågar Simon samtidigt som han sliter av pappret av julklappen från Clary.
   ”Det vet jag faktiskt inte. Jag hade lagt den i mitt rum.” Båda tittar på Magnus som ger dem ett stort leende och säger ”allt kan ske med lite magi.” Både Clary och Simon skrattar.   
  

Efter allt som hade hänt så kändes det ändå bra att de alla hade varandra. Sittandes i Magnus vardagsrum framför brasan med sina nyöppnade julklappar var nog ändå det bästa och detta var absolut den bästa julen Magnus någonsin haft.

God Jul!
 

Kommentarer

Postat av: Belfaveur

Publicerad 2013-12-24 14:31:16

Jättebra berättelse hoppas verkligen på fler och det hoppas jag också blir väldigt snart.

God jul på dig:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej