Julkalender 2013 - Lucka 13

Publicerad 2013-12-13 19:48:54 i Julkalender,

 

Hoppas ni har haft en bra Lucia. För att göra den ännu bättre så får ni läsa del 13 i fanficen.

Har ni missat någon del så kan ni hitta den via länkarna.

 


Clary är du kvar? Tänker Jace.
   Jag är här Jace.
   Det kändes som att du försvann en sekund. Jag trodde kontakten hade brutits.
   Jag är kvar. Jag var bara tvungen att berätta för Magnus och Simon om det som jag har fått reda på. Jag antar att jag inte kan vara på två ställen samtidigt.
   Det verkar inte så.

   ”Hallå, Jace. Är du med oss? Isabelle tittar oroligt på Jace. ”Du verkar vara lite borta.”
   ”Jag pratade med Clary.” Säger Jace samtidigt som han skakar på huvudet, som för att försöka skaka bort Clary. ”Hon försvann för en sekund och jag trodde kontakten hade brutits. Men hon bara meddelade Magnus och Simon vad vi har fått reda på.” När Jace nämner Magnus tittar Alec lite extra på honom. ”Jag, jag menar vi, Clary och jag… åh... jag blir galen på det här… vet inte om meddelandet gick fram. Vi får helt enkelt lita på att det gjorde det och att Magnus vet hur vi kommer härifrån. Förhoppningsvis kan han få Clary till att berätta det för oss. Till dess tror jag vi vill veta mer om demonen.”
   Jace vänder sig till Nils som säger, ”Jag har berättat det jag vet. De instruktioner som jag fått. De sa att ni visste vad som behövdes göras för att få tillbaka tomten. Så…”
   ”Så? Vadå? Vi skall bara veta hur man förintar en demon, utan att vi vet vilken demon det är?” Isabelle går på sina höga klackar fram till Nils, som blir tvungen att böja upp huvudet för att kunna se på Isabelle som tornar upp sig ovanför honom.
   ”Ja, alltså, det var det dom sa.” Han backar undan från Isabelle.
   ”Du kanske kan ta oss till vilka det nu är som verkar veta mer om oss än vad vi gör?”
   ”Nja, dom vill helst inte riktigt prata med er.” Nils backar ännu längre bak och kommer närmare och närmare dörren.
   ”Om du inte tar oss till dem, blir det inte roligt för dig, när vi kommer ur de här repen.” Jace viftar med händerna framför Nils.
   ”Ok, jag skall ta er till dem. Om ni lovar att lyssna på det dom säger och om ni lovar att rädda tomten. Hela julen är i fara.”
   Isabelle tittar på Jace och Alec och alla tre nickar. Isabelle vänder sig till Nils igen, ”Ok, vi lovar att lyssna på dem om du tar av oss repen.”
   Nils tvekar någon sekund tills han motvilligt går till Isabelle, tar fram en kniv och skär av henne repen. Han upprepar proceduren med Alec och Jace.
   ”Jag hoppas ni håller det ni lovat. Följ mig.” Nils vänder sig om, går ut genom dörren tätt följd av Jace, Alec och Isabelle.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2013-12-16 07:15:00

Hej!
Er blogg är grym!
Jag älskar The mortal Instruments as mycket och jag undrade om ni vet vart man kan köpa t-shirts med Mortal Instruments tema på?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej