Julkalender 2014 - Lucka 9

Publicerad 2014-12-09 10:00:00 i Julkalender,

Dags för lucka 9 i julkalendern. I dag får ni två videor som visar bakom kulisserna från City of Bones/Stad av Skuggor. Ni får se hur de spelade in vissa scener från filmen och se hur en inspelning för en film kan se ut.
 
Sen får ni även givetvis del 9 av fanficen. De tidigare delarna hittar ni som vanligt via länkarna:


Clary och Simon hjälps åt att snurra ett väldigt långt band med glitter runt granen. När de är färdiga tittar de upp mot den höga granen som nu är full med glitter och julgranspynt.

 

”Åh, vad vacker den är.” Säger demonen och suckar. ”Det är den vackraste granen i hela New York. Nej, i hela världen faktiskt.”

 

”Nu har vi hjälpt dig att pynta granen kan vi få lov att gå nu?” frågar Jace.

 

Demonen vänder sig om och tittar på dem. ”Gå? Ni kan inte gå nu. Vi har ju så mycket kvar att pynta. Varje rum i hela detta underbara stället skall vara juligt.”

 

”Om du tror att vi kommer att hjälpa dig att julpynta alla rum i hela institutet då tror du fel. Har du inga andra demon-vänner som kan hjälpa dig?” Frågar Izzy.

 

”Dom, haha, dom skulle inte kunna julpynta en liten gran om man ens säger till dom precis hur det skall vara. Att få dem att julpynta ett helt rum går absolut inte.” Svarar demonen och plockar upp en stjärna som den hänger upp i ett av fönstren.

 

 ”Vi måste ta oss fria på något sätt.” Viskar Jace till Clary och Isabelle. Tjejerna nickar till svar.

 

”Vad kan vi göra för att få honom att släppa oss?” Frågar Clary och ser sig omkring för att hitta något som kan hjälpa dem att bli fria.

 

Clary ser Magnus som sitter bredvid Alec och försöker hela honom med sin magi. Magnus mumlar något som Clary inte hör, men lågorna från hans händer blir större och tillslut är hela Alecs kropp täckt av blåa lågor. Magnus sluter ögonen och för sina händer från Alecs huvud till hans fötter.

 

”Vad håller du på med?” Skriker plötsligt demonen och springer fram till Magnus och Alec.

 

Demonen sliter i Magnus som inte rör sig ur fläcken fören han är färdig med magin och de blå lågorna runt Alecs kropp försvinner.

 

”Jag har precis helat min vän.” Svarar Magnus och hjälper Alec att sätta sig upp på soffan som han legat på.

 

”Alec” utbrister Izzy och springer fram till sin bror och kramar om honom ”du lever.”

 

”Klart att jag lever, Izzy. Det var ju inte så att jag var död eller nått.” Svarar Alec och gnider sig på handen som för någon minut sedan var helt svart, men som nu börjar att återfå sin normala färg.

 

”jajaja, han lever. Trollkarlen har räddat honom. Hurra. Dags att fira eller?” Säger demonen och stirrar på Magnus. ”Sa jag att du fick hela honom? Nej, det gjorde jag inte. Så varför gjorde du det?”

 

”Han är min vän. Jag kunde inte bara låta honom ligga avsvimmad utan att försöka hjälpa honom att vakna upp igen.” Svara Magnus och stirrar tillbaka på demonen.

 

”Ok, jag låter det gå för den här gången. Men gör inte om det.” Säger demonen och för ut ett finger mot Magnus som han skakar med framför Magnus ögon.

 

”Jag skulle dock behöva komma hem till mig för att hämta lite saker. Om jag kan få lämna och komma tillbaka senare…”

 

Demonen tittar skeptiskt på Magnus innan den säger ”Vad är det som du behöver hämta hemma hos dig?”

 

”Några saker bara. Inget som jag egentligen behöver att säga till dig.”

 

”Jag vill veta vad det är som du skall hämta om du nu vill lämna allt detta underbara.”

 

Magnus funderar en kort stund innan han säger, ”Jag har lite mera julpynt och sådant hemma hos mig. Och om du låter mig gå så kan jag skaffa fram en massa julklappar till dig.” Magnus lägger på ett litet leende och fortsätter att titta på demonen.

 

Demonen verkar att fundera ett tag innan den svarar, ”Julklappar?”

 

”Det är saker inslagna i paket med papper, helst JULpapper och med snöre omkring, som man inte får öppna fören det är julafton.”

 

”Så man får till och med presenter på julen? Den här högtiden blir bara bättre och bättre. Gå iväg och skaffa mig en massa såna här julklappar.” Demonen nästan föser ut Magnus till dörren.

 

När Magnus kommer ut kan han se att det är en liten öppning i magin runt institutet. Precis så stort att han kan komma ut. Demonen måste ha ett sätt att kontrollera magin och den här öppningen även om han säger att han inte har något med den att göra, tänker Magnus och skyndar sig iväg till sin lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej