Kommentarer

Postat av: Mariah

Publicerad 2019-03-12 15:04:46

Okej, hmm. Känns som att det blev lite för mycket subplots i detta avsnittet, vilket inte är förvånande längre. Röran som Heidi skapade med vargarna, not sure varför vampyrerna gav sig på the pack istället för praetor.. men detta kommer antagligen tas upp vidare i och med att freden mellan klanerna helt klart är bruten. Men ifs så gör det inget att Jordan stannar kvar lite längre för Maia och Jordan måste ju hända.
Subplot nummer två med Shadowhunters som systematiskt jobbar med att plåga downworlders för Heavenly Fire.. jag är osäker på vad jag tyckte om introduktionen till det som tar upp så mycket av den sista boken.. det kändes en aningen rörigt. Det kunde ha gjorts bättre.
Är glad att Clary bestämde att länken mellan henne och Jonathan inte ska kunna stoppa henne och Jace, men jag kan inte släppa det faktum att Jonathan måste känna något. Oh well.. haha.
Speaking of Jonathan; det slog mig nu att han är rödhårig, men det stämmer väl inte? Nu var det ju ändå ett tag sen som jag läste böckerna, men "demon-blodet" som han fick gjorde väl hans hår vitt? Det var ju mot slutet som han fick sitt röda hår, som det var meningen att han skulle ha från början. Eller så var det pga "Sebastian".. jag kommer verkligen inte ihåg x) Btw, förra avsnittet med Jonathans "frustration-montage" i slutet var nästan pinsamt. Eller så var det bara jag som skrattade åt det.. I don't know, men det hade kunnat göras bättre - för det där blev bara överdrivet.
Sist men inte minst: Sizzy, jag längtar ^-^

Svar: Håller med på så många punkter. Det här avsnittet kändes allt för rörigt. Var väl minst 4 olika storylines som hände samtidigt så det var verkligen svårt att hänga med. Jag fattade inte alls vad Heidi gjorde i avsnittet från början, och varför Praetor var ute efter henne. Tyvärr börjar hon bli en Ollie... en karaktär som jag inte alls har minsta sympati för och kunde inte bry mig mindre om vad hon gör. Tyvärr så kommer hon ju vara med en hel del i kommande avsnitt så vi lär väl inte bli av med henne.Håller med om att Jordan gärna får stanna mycket längre.
Heavenly Fire... *suck* det kändes inte alls trovärdigt och mer som att de valde att ta med det för att bokfansen skulle få känna sig involverade i serien. Men det verkar ju inte alls som att de kommer att vara samma Heavenly Fire som i boken och jag förstod inte alls mycket av den förklaringens om Maryse ger i serien.
Men antagligen kommer det väl upp i något av de kommande avsnitten.
Håller med om Clace - och Clarys beslut.

Eftersom jag inte alls kommer ihåg hur Jonathan var beskriven i boken - alltså med vilken hårfärg så kan jag inte rätta dig där.
themortalinstruments.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej