"Magisterium: The Golden Tower" nu till försäljning

Publicerad 2018-09-12 18:55:13 i Magisterium,

För alla er som har följt med Callum och hans vänner på Magisterium så är det nu dags att ta klivet in i det sista äventyret i den avslutande delen av serien Magisterium i boken The Golden Tower som nu finns till försäljning. Boken finns ännu bara på engelska.
 
Handlingen är följande:

The final, thrilling installment in this extraordinary series from bestselling authors Holly Black and Cassandra Clare.

A generation ago, powerful mage Constantine Madden came close to achieving what no magician had ever achieved: the ability to bring back the dead. He didn’t succeed . . . but he did find a way to keep himself alive, inside a young child named Callum Hunt.

Facing up to what he is, Callum has battled chaos and evil across four years of magical training at the Magisterium, eventually defeating the armies of chaos in an epic battle.

It came at a cost.

Now, triumphant and heartbroken, Callum Hunt has just about had enough, and is ready to complete his training. But the evil Callum faced has not given up just yet… (x)

Ni kan läsa det första kapitlet HÄR.
 
Vill ni köpa boken online kan ni bl.a. göra det via följande sidor:
Adlibris - 84kr
Bokus - 89kr (e-bok - 53kr (släpps 13/9))
 
___________________
 
Någon som planerar att läsa boken nu? Tyvärr måste jag säga att jag inte alls har hängt med i den här serien? Jag gillade de tre första böckerna och läste dem när de släpptes, men av någon anledning har jag helt missat att läsa bok 4 och nu känner jag att jag inte alls kommer ihåg handlingen. :/
 
Det får nog bli ett Magisterium läs-maraton efter att Queen of Air and Darkness släppts.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej