Queen of Air and Darkness - kapitelnamn

Publicerad 2018-11-10 19:22:49 i Cassandra Clare, Queen of Air and Darkness, The Dark Artifices,

I Cassandra Clares egen nedräkning till releasen av Queen of Air and Darkness brukar hon ju ge oss ett nytt citat, men idag har hon valt att istället ge oss kapitelnamnen. Namnen är alla tagna från Edgar Allan Poes dikt The City in the Sea
 

Part 1: Feel No Sorrow 

1. Death Looks Down

2. Melancholy Waters 

3. Eternal Rest 

4. Nothing That Is Ours 

5. Wilderness of Glass 

6. From a Proud Tower 

7. Stone Flowers 

8. Long-Forgotten Bowers 

9. Up Kingly Halls 

10. Many a Marvellous Shrine 

11. Some Far Off Happier Sea 

12. Beneath the Sky 

13. Babylon

14. The Viol, The Violet and the Vine 

15. Turrets and Shadows 

16. A Thousand Thrones 

 

Part 2: Thule

17. In A Strange City

18. Hell Rising

19. The Jewelled Dead

20. The Hours are Breathing

21. No Rays from Heaven

22. The Worst and the Best

23. That Winds May Be

24. The Long Night Time

25. By Lifting Winds

26. A Stir in the Air

27. Far and Free

 

Part 3: Lady Vengeance

28. And Shadows There

29. Tempt The Waters

30. The Riches There That Lie

31. A Redder Glow

32. Heaven Come Down

33. Reverence

34. The City In The Sea

35. Epilogue

 

___________

 

Namnen i sig säger ju inte så mycket om själva storyn, men lite kul är det väl ändå att veta dem, eller?

Kommentarer

Postat av: Magdalena

Publicerad 2018-11-10 21:23:27

Jo, det är kul att veta :) Och speciellt att se dem listade på det här sättet, för det är ju inget man egentligen ser när man läser boken, inte på ett så här samlat och överskådligt sätt.

Ännu gladare blev jag faktiskt över att se hur många sidor boken kommer ha..! Jag älskar jättetjocka böcker :)

Svar: Eller hur. Är ju inte alls vanligt att man får se alla kapitelnamnen på samma sätt, om nu inte boken har en innehållsförteckning men det är ju inte supervanligt i romaner.
Då är vi två som älskar tjocka böcker - Queen hade väl över 900 sidor om jag inte minns fel.

Vet dock inte om jag vill skynda mig att läsa de 900 sidorna bara för att få reda på hur det slutar, eller om jag vill ta det lugnt och få stanna längre i den här underbara världen.
Helt klart i-lands problem, I know...
themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Magdalena

Publicerad 2018-11-10 23:23:04

893 sidor är senaste siffran jag sett (på Cassies Tumblr idag), men det är väl säkert lite olika mellan de olika utgåvorna gissar jag.

Hehe, ja jag förstår absolut om du vill skynda dig läsa för att få veta vad som händer :) Själv gissar jag att jag nog kommer vilja försöka dra ut på det så att boken räcker så länge som möjligt, för jag vill ju inte att den ska ta slut så fort. Meeen, med Cassies böcker vet man ju hur det brukar gå... det är så spännande att man inte kan hålla sig, man kan inte låta bli att sträckläsa, glufsar i sig kapitel efter kapitel bara för att det är helt omöjligt att lägga ifrån sig boken :D

Ja, verkligen allra bästa sortens "problem"! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej