Kommentarer

Postat av: Magdalena

Publicerad 2018-11-13 21:39:20

Jag kan inte låta bli att tänka på Clary, även om det kanske vore lite för förutsägbart? Nånting kanske har hänt med parabataibanden (allas?) som gör att hon blivit involverad? Detta är absolut ingen genomtänkt teori, bara en vild gissning :) (Och lite önsketänkande, för jag vill jättegärna läsa mer om Clary och de andra från TMI.)

Svar: Oh, Clary var en bra teori! Jag tänkte att det kanske är Julian som säger det - eftersom det var "... but without it's light, I cannot see to draw."
Jag vill också gärna läsa mer om Clary o de andra från TMI - även om jag är lite rädd för att Clary kanske kommer att dö. På grund av det som hennes föraningar visat henne.

Bara 3 veckor kvar nu!! Är lite irriterad över att boken inte går att förhandsboka via någon svensk bokhandel ännu.
themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Magdalena

Publicerad 2018-11-13 22:18:59

Nej men Clary måste bara överleva, jag vägrar ens tänka tanken på nåt annat! :)

Jag förstår att du ivrigt väntar på att få förhandsboka :) Jag beställde min i juli från brittiska Waterstones, så jag kommer ju garanterat måsta köpa e-boken på releasedagen, för det finns inte en chans att jag tänker vänta en extra vecka eller två tills pappersboken dyker upp i min brevlåda..! Förhandsbokning i svenska bokhandlar känns så meningslös tycker jag, för de skickas ju ändå inte förrän tidigast på releasedagen (enligt min erfarenhet, det kanske finns undantag men jag har då alltid alltid fått vänta...). Å andra sidan vill man ju ändå gärna supporta ens favvoförfattare genom att förboka, om det kanske kan få siffrorna att se bättre ut hos förlaget osv.

Men ja, bara 3 veckor kvar nu!! :D

Svar: Självklart vilja väl med att Clary skall överleva, men av allt som Cassie gett oss om Queen så har jag bara fått känslan av att Clary kanske inte kommer att överleva.
Har ju funderat på att förhandsboka från BookDepository men då tar det ju typ 1 vecka eller mer att få hem den. Vilja ju börja läsa den på releasedagen liksom.
Självklart kan man ju köpa e-boken på releasedagen om man inte fått pappersboken. Hur smart är inte du. Tror nästan jag kommer göra det om jag inte fått min bok då.

Lord of Shadows fick jag flera dagar innan utsatt releasedatum och då förhandsbeställde jag från Bokus. Så jag vet inte om det var en engångshändelse eller nått?! Men paff blev jag och så glad.
Hade ju hoppats på något liknande i år liksom.

themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Magdalena

Publicerad 2018-11-13 23:39:38

Det skulle inte förvåna mig alls om du har rätt om Clary... Du har med all säkerhet tusen gånger bättre känsla för såna gissningar än jag.

Jaa, det vore verkligen drömmen -- om man fick hem boken senast på releasedatumet :) Du hade verkligen tur senast :) Min Lord of Shadows-order från Bokus blev ju anullerad pga att den var slutsåld på förlaget, så jag beställde från BookDepository istället och det tog ca 11-12 dagar efter releasen innan jag hade den i brevlådan,... Det är verkligen så olika från gång till gång, från bok till bok, omöjligt veta...

Jag håller tummarna att vi båda denna gång blir glatt överraskade av böcker som dyker upp i förväg, på ett sätt eller annat..! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej