Svar på kommentar

Publicerad 2018-05-16 22:14:14 i Shadowhunters, Säsong 3,

Har fått en fråga som jag tänkte att kanske fler av er var intresserade av att få reda på svaret och därför tar jag upp det i det här inlägget.
 
Frågan är följande:
 
Varför kommer det inget nytt avsnitt nästa vecka?
 
Freeform (kanalen i USA som visar Shadowhunters) beslutade att visa de två sista avsnitten av säsong 3A (alltså första halvan av säsongen) i går kväll i USA (avsnitten 3x09 och 3x10). Därför visas inget avsnitt nästa vecka. Vi kommer inte heller få några fler avsnitt förens i augusti.
 
Här kommer mina spekulationer om varför Freeform har valt att ta ett uppehåll mitt i säsongen. Men vi såg ju att de gjorde liknande under säsong 2.
 
En anledning kan vara att skådespelarna vill ha lite ledigt. De började spela in säsong 3 i mitten/slutet av augusti och de höll på med inspelningarna till i december. Då är det ju förståeligt att skådespelarna vill ha lite ledig tid efter att under en intensiv period på 4-5 månader spela in en serie som är ganska fysiskt krävande. Plus att det är en hel del efterarbete, inte minst med att få till ett avsnitt på 40 minuter från allt inspelat material, men det är även en hel del specialeffekter som tar lite tid att göra iordning.

Så det är inte bara över för att skådespelarna är klara med sin prestation.
 
Exak tidsåtgång för att göra iordning ett avsnitt har jag egentligen ingen aning om, men säkert några veckor.
 
Inspelningarna av 3B har precis avslutat så nu är det dags för efterarbetet med de avsnitten. Men att det skall behöva ta tre månader att ge oss ett nytt avsnitt tycker jag ändå är ganska lång tid. Men det är säkert flera faktorer som spela in här med som hur serien passar in i Freeforms tablå, reklam för serien etc.
 
Jag hoppas att du fick ett någorlunda okej svar på din fråga, även om det mesta bara är spekulationer från min sida. Om det är någon annan som har någon annan idé så skriv gärna en kommentar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej