Shadowhunters 3x08 - A Heart of Darkness

Publicerad 2018-05-09 10:00:00 i Shadowhunters, Säsong 3,

Shadowhunters avsnitt 3x08 - A Heart of Darkness finns nu att se på Netflix.
 
Ni får en recension om jag har tid.
 
Men Ni får väldigt gärna yttra era tankar om dagens avsnitt i kommentarsfältet. Och även lägga en röst på hur bra ni tyckte att avsnittet var.
 
Då jag kommer att ha fullt upp under dagen så kommer trailern för nästa veckas avsnitt upp i kväll, alltså en hel del senare än vanligt. Men om ni inte orkar vänta så kan ni ju alltid hitta den själva på youtube. ;)

Kommentarer

Postat av: Mariah

Publicerad 2018-05-10 14:17:48

Alltså, avsnittet var bra. Något jag egentligen blev lite förvånad över när jag jämförde det med det förra. Det hade ett bättre tempo och det kändes inte längre som att de hade alltför bråttom (vilket de inte borde ha eftersom de gjorde serien för att det inte skulle gå så fort som det gjorde i filmen). Hur som helst, känner fortfarande att jag inte kan se Anna som Lilith, men hon överraskade mig ngt när hon förflyttade typ ett helt rum till toppen av ett hus - det var första gången jag känt att hon spelat bra - som att det verkligen är en kraftfull och mäktig demon. Dock kunde jag inte ta henne på allvar även efter att hon dödat massa seelies, det enda som gjorde henne creepy var seelie-drottningens rädsla (hon är faktiskt mycket bättre i sin roll).
Stackars Jace. Jag gillade hur de skildrat de plågor han gått igenom - som en kontrast till att visa hur ond Lilith verkligen är. Det kändes ju som att Alec och Izzy dök upp i rätt tid. Frågan är ju om ”3 goes in, 3 comes out” faktiskt blev resultatet. Jag tror nog ändå det - känns som att allt de gått igenom för att komma dit skulle varit förgäves annars. Bara en tanke. Att Clary stannat kvar för att uppehålla the Clave är och fått en dödsdom är ändå ett resultat av detta. Såklart fattar man ju att hon inte kommer dö, men är smått orolig för att detta ändå kan ske när det kommer till Luke (de har ju trots allt dödat Jocelyn så kan ju vara möjligt med Luke :s)
Men hmm, tror inte jag har så mycket mer att säga om avsnittet - är väl mest glad över att de kan komma framåt i handlingen utan att pressa in för mycket i ett och samma avsnitt ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej