Kommentarer

Postat av: Mariah

Publicerad 2018-05-02 15:01:04

Jag är besviken. Djupt besviken. Kanske är detta framförallt att de valde att ha några av de viktigare händelserna inom loppet av ett par minuter och i början av avsnittet (liksom Clarys -ngt tråkiga- kärleksförklaring, Maia upptäcker Jordan). Tyckte de hade kunnat sprida ut det under olika perioder (eller olika avsnitt) och inte i början. Man slängs bara in i det och får inte riktigt någon känsla (till skillnad från när man läser en bok där handlingen bygger upp händelserna -snarare än tvärtom). Gah. Och det verkade som att Magnus och Clarys teorier om Lilith var helt övertygande för de anpassade sig snabbt - står ännu inte ut med hon som spelar Lilith...
Och Imogen.. hon blev ju dödad av en demon och somnade sedan in i Jaces armar. Visst Jace är väl typ ngt av en demon under Liliths kontroll men det här går jag inte med på. Det var faktiskt sorgligt och nu blev jag mest sur på manusförfattarna istället.
Blev Magnus och Alec sams nu utan vidare? Eller tänker de ändå ta till med det extrema uppbrottet (önskan att göra Magnus dödlig/otrohet).. känns inte som att så mkt hände..
Känns inte som att så många andra warlocks är så betydelsefulla btw. Är mest som att, okej men här stoppar vi in en warlock som pratar med Magnus om ngt han själv skulle kunna komma fram till - för det känns inte som att det ger så mycket egentligen.
Känns förresten som att Clary hade haft möjligheten att ta sig tillbaka hem med de andra. De hade tid :/
Nope, enligt mig var avsnittet inget vidare. Det enda som fick mig att le smått var Maia/Jordan-tillbakablickarna, samt Jaces ngt råa skämt (berätta att Izzys död skulle bero på en smyckestillverkningsolycka).. fast det var väl typ allvar i det, så är nog bara jag som har mörk humor cx

Svar: Håller med om att det hände alldeles för mycket i början. Och sedan hände nästan inget alls. Kände att jag började tröttna lite mot slutet och det kändes som att avsnittet segade sig fram. Vilket är ovanligt för mig när det kommer till ett Shadowhunters avsnitt.
Även om några få saker som fram - att Kyle är Jordan och det kan finnas ett sätt att få ur demonen ur Jace. Men det var väl typ det enda.

Och jag har kommit fram till att jag inte kan gilla Lilith. Det går bara inte. När hon är i bild märker jag att jag börjar tänka på annat som om det verkligen inte fanns någon annan som skulle kunna spela Lilith bättre? Och då har jag missat typ hälften av det som hon sagt. Men har det varit något viktigt för handlingen? Troligen inte då Lilith enda mål är att återuppväcka sin son och nu vill hon ha Valentine? Vad är hennes syfte med det? Att använda hans blod för att göra Sebastian starkare?

Ja, jag tyckte inte heller om det sättet som Imogen dog. Var ju ganska uppenbart att det skulle hända så jag blev inte det minsta förvånad. Men jag tycker nog att hon hade förtjänat en bättre död än att det skulle vara hennes barnbarn som gjorde det. Även om det var en demon, som i boken...

Det går lite snabbt i förhållanden i den här serien eller vad? Precis som du säger så var det lite konstigt att Malec i förra avsnittet var väldigt arga på varandra och nu är de helt plötsligt sams och tittarna fattar inget. Känns som om vi skulle ha behövt en lite bättre förklaring eller nått.

Håller helt med om att Clary absolut kunde ha hunnit att ta sig hem. Hon kan ju skapa portaler för tusan. Så varför skulle hon hålla de andra skuggjägarna sysselsatta? För att Magnus och co. skulle kunna lista ut ett sätt att rädda Jace innan klaven kommit på att Jace är besatt? Väldigt skumt.

Detta var nog en av de tråkigaste avsnitten den här säsongen. Även om tillbaka blickarna med Maia och Jordan var gulliga.
themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Anni-Li

Publicerad 2018-05-02 21:00:19

Var på tok för många "stora" händelser instoppat i det här avsnittet. Kändes väldigt oklart vissa saker, som att Clary ena stunden ligger halvt döende och kan inte röra sig till att i nästa stund må hur bra som helst. Och inte ett ord om att jace skulle ha slängt ner henne mot en säker död. Saknade verkligen den stämning/känsla som byggs upp i boken. Visst att man inte kan följa böckerna exakt. Men för det behöver dom ju inte trycka ihop något som i böckerna tar flera sidor/kapitel och spela upp hela på några minuter. Likväl när det kommer till Alec och Magnus. Blir ju ingen spänning om de bara jäktar förbi alla de större händelserna. Var liksom inte typ halva grejen med att det blev en serie i stället för filmer för att det inte skulle behövas komprimera/ tas bort så mycket av handlingen. Jag förstår inte varför de ska ha så bråttom hela tiden.

Svar: Jag tyckte också att det var jättekonstigt att Clary bara helt plötsligt såg hur frisk ut som helst och som om hon inte alls bryr sig att hennes pojkvän precis har slängt ned henne från ett tak. Håller helt med om att det var väldigt oklart vad som hände där.
Men eller hur! De behöver inte ha med precis ALLT från böckerna, men de behöver inte heller skynda med så många saker och trycka in precis allt i början av ett avsnitt heller. Känner mig faktiskt lite besviken på det här avsnittet och håller tummarna för att det kommer bättre avsnitt.
themortalinstruments.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej