Kommentarer

Postat av: Magdalena

Publicerad 2018-08-30 09:37:20

Det är så roligt med alla tjuvkiksbilder :) Men ååååh va' ledsamt och frustrerande att de skjutit upp allt till nästa år :'( Jag fattar verkligen inte varför. Hade de kört som planerat hade vi ju redan fått se ett par avsnitt nu... snyft, snyft...

Svar: Håller med. Med tanke på att det händer väldigt lite omkring Shadowhunters nu. Verkar inte som om det är någon som bryr sig så mycket om serien längre, med tanke på att den lagts ned. Förutom serien showrunners, tydligen som ger oss dessa bilder.
Så varför kunde de inte ha visat avsnitten redan nu i augusti? istället för att skjuta upp det till nästa år. Förstår verkligen inte det beslutet.
themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Magdalena

Publicerad 2018-08-30 20:06:22

Jag håller helt med dig. Jag tror verkligen tv-bolaget gjort en gigantisk miss här... Vi som är helt insnöade fans kommer ju självklart att fortsätta titta oavsett, men jag tror att de kommer förlora en jättestor del av publiken bland de som bara slötittat eller varit halvintresserade. Många i publiken kommer nog hinna lessna innan och många kommer nog tänka att "serien har ju ändå redan lagts ner, ingen idé att se mer av den",... Folks intresse hinner ju svalna rejält med så himla långt uppehåll, så jag misstänker att många kommer att leta rätt på nåt annat att se och hinner glömma bort Shadowhunters innan resten av säsongen börjar visas. Helt knäppt att dela upp en säsong med så långt uppehåll, det förstör ju helt storytellingen :( Jag kommer då måsta se om de första 10 avsnitten innan jag ser avsnitt 11, för jag hinner glömma bort det mesta...

Jag är faktiskt lite bekymrad över risken att det kanske blir så att första avsnitten de visar "våren 2019" får så dålig statistik att de kanske inte visar hela serien? Inte så sannolikt kanske, men tillräckligt många konstiga saker har ju redan hänt så man vågar ju inte ta nåt för givet... Eller kanske att det blir så att de pushar ut avsnitten jättesnabbt för att få det överstökat, som de gjorde med Shannara (två avsnitt i veckan)? Vem vet...

Svar: Jag håller med på så många punkter. Tror inte ens jag kommer bli förvånad om vi inte får alla avsnitten, men jag tror det. Huvudproducenterna verkar väldigt angelägna om att fansen skall få ett bra avslut av serien, så jag tror nog att Freeform kommer att ge dem till oss. Men jag tror inte de kommer göra värst mycket reklam innan de börjar visa serien igen. Precis som du säger så kommer ju vi som är die-hard-fans att titta på serien, men troligen inte så många andra. Om nu inte allt som fansen har gjort för #SaveShadowhunters har dragit in jättemånga nya tittare så att 3x11 får toppenbra siffror. Vore ju egentligen rätt åt Freeform... Nu när de även vann på Teen Choice så kan man väl tro att de har börjat fundera på om det verkligen var rätt beslut. Precis som du säger så kanske vi får två avsnitt varje vecka, skulle inte förvåna mig det minsta. Mer Shadowhunters varje vecka, men då tar det ju tyvärr slut fortare. Jag vet inte vad som känns bäst. Att de inte lägger ner serien, givetvis...

Och jag måste också absolut se de första 10 avsnitten av s.3 innan, kommer ju inte ihåg så mycket annat än att Simon sa att han hade dödat Clary.
themortalinstruments.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej