Kommentarer

Postat av: Mariah

Publicerad 2018-04-11 16:04:28

Hmm, kan det vara Jordan... denna Kyle, som Simon flyttat in hos? Skulle inte förvåna om det var det och jag har sett fram emot hans introduktion (ett steg närmre Sizzy, även om Simon och Maia är söta tillsammans). Can’t wait ^^
Men det var väl det som var bra med avsnittet antar jag, förutom det faktum att folk, såväl som Jace själv ifrågasätter hans beteende. Men när jag väl kommer in på detta så står jag fortfarande inte ut med Lilith.. hon är en för mesig Lilith (so far iallafall). Liksom bra att få en anledning att hon vill ha tbx Jonathan, att hon inte bara ser honom som sin son, utan faktiskt gett hans demoniska sida liv (blod). Men jag vet inte, hon står bakom många mondänares död men hon känns fortfarande inte som ett större hot haha.. Hade önskat att hon varit lite mer creepy och inte bara en förälder som önskar sin som tillbaka till livet. Liksom det som är mest creepy är hur plågad Jace är - tycker Dom verkligen går in i rollen nu och jag gillar det. Fast jag hoppas att Clary berättar sanningen för Alec snart, han behöver höra det...
Hmm och just det, vampyren Raphael höll fången var Simons skapelse.. verkar som ett substitut till den han skapade i böckerna (kan inte komma på hennes namn nu...). Helt ärligt känns hon som ett större hot än Lilith. Hon gjorde substitutrollen ganska bra ändå - mådde verkligen dåligt för Raphaels skull när han höll på att dö, samt att Izzy sen kom på honom med vad han gjort.
Avsnittet var inte det bästa hittills, men det var inte dåligt. Förväntar mig bättre av nästa avsnitt för det känns som att många frågor kan besvaras så jag ser fram emot det :)

Svar: Jag håller faktiskt med dig om det mesta. Kyle är absolut Jordan Kyle, så äntligen en storyline som följer böckerna. Vilket jag blev sååå glad över.
Ja, *suck* Lilith, nej hon känns verkligen inte som något stort hot just nu, precis som du säger. Jag vet inte om det beror på manuset, eller skådespelerskan som det inte är fel på, men hon är alldeles för "snäll" och inte alls creepy som man väl förväntar sig att Lilith skall vara.

Håller helt med om att Dom är så himla bra i sina "två" roller just nu. Och att man verkligen kan se när han är Jace och när han är Ugglan.
Håller också med om att Alec borde få reda på något snart. Tycker det är synd att han går runt och plågas lite av att inte veta vad som hände med Jace vid Lake Lyn och varför Parabatai-runan försvann och sedan kom tillbaka. Så Clary borde verkligen berätta för honom snart.

Tyckte faktiskt lite synd om Raphael ett tag, men förstår väl ändå Heidis reaktion och att hon vill hämnas på något sätt, efter att Raphael använt henne som försökskanin. Och då fick vi en förklaring till vad han gjorde i första avsnittet.

Håller med om att det inte var det bästa avsnittet hittills, det kändes som ett utfyllnadsavsnitt på något sätt.
themortalinstruments.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej