Vad händer under skuggjägare-året 2016?

Publicerad 2016-01-01 13:41:17 i Förlorade själars stad, Lady Midnight, Magisterium, Shadowhunters,

 
Välkomna till skuggjägare året 2016!
 
Jag hoppas att ni har haft ett bra nyår och att ni nu är redo att kliva in i skuggjägare-året 2016, som redan på förhand ser ut att kunna bli ett späckat år, inte minst med tv-serien Shadowhunters som faktiskt har premiär i år (känns just nu lite konstigt att skriva det).
 
Så här tidigt in på året är det givetvis en hel del saker som vi ännu inte vet kommer att hända och det är väl det som ändå är så härligt med 1 Januari?! att ingen egentligen vet vad som kommer att hända under det kommande året.
 
De saker som vi däremot vet att de kommer att hända under det kommande året är följande:
Tv-serien Shadowhunters har premiär som ni vet vid det här laget 12 januari i USA, vi i Sverige får troget vänta tills dagen efter, 13 Januari, då vi har möjlighet att se avsnittet på Netflix.
 
De böcker som finns inplanerade just nu att släppas under 2016 är följande:
 
Engelska boksläpp:
Lady Midnight, bok 1 i serien The Dark Artifices, släpps 8 Mars.
Magisterium bok 3 - som i nuläget tydligen har två namn: The Cosmos Blade och The Bronze Key. Vilket av de namnen som de än väljer så har denna bok releasedatum i September.
 
Svenska boksläpp:
Kopparhandsken, bok 2 i serien Magisterium, släpps 20 Januari.
Förlorade Själars Stad, bok 5 i The Mortal Instruments Serien, släpps 16 Mars.
 
Kanske att vi under året kommer att få några flera datum för boksläpp och bilder på omslag till kommande böcker, både engelska och svenska. Ni kommer givetvis att kunna läsa allt om det här i bloggen.
Som jag skrev i mitt förra inlägg, så har jag inga planer på att sluta blogga för er under 2016. Speciellt inte med tanke på att besöksstatistiken ökade under slutet av förra året, tack alla ni som har hittat till bloggen och som besöker den dagligen.
 
Lite förändringar kommer nog även att ske, jag skall ändra designen lite för att matcha den nya headern i samband med att Shadowhunters har premiär, har jag tänkt mig.
Det kan även tänkas att det blir några nya tävlingar i samband med att Cassies böcker släpps på svenska.
Allt detta kommer ni att få i olika inlägg längre fram.
 
Lite förändringar kanske även kommer att ske på den TMI facebook-sidan som jag också hanterar, vilket jag ser väldigt mycket framemot. Gillar ni inte sidan ännu, så tycker jag att ni absolut skall göra det, för att inte gå miste om saker som jag kanske inte skriver i något inlägg här i bloggen.
 
Jag ser mycket framemot att ännu ett år få blogga om ett av mina största intressen, som bara har vuxit ännu mera, under alla de år som jag har haft denna blogg.
 
Vad vill ni se i bloggen under 2016?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej