Shadowhunters 1x02 - "The Descent Into Hell Isn't Easy" nu på Netflix

Publicerad 2016-01-20 12:46:35 i Shadowhunters, Säsong 1,

 
Har ni INTE sett avsnittet än, så vill jag bara varna för att min rescension kan innehålla lite spoiler!
 
Detta avsnitt tycker jag var bättre än det förra. Dels för att det inte hände lika mycket i detta avsnitt, handlingen var i stortsett om en sak; att hitta Dot.
Dot är en karaktär som jag inte riktigt kan förstå varför hon är med så mycket och varför de måste leta efter just henne. Det är en av de sakerna som jag gillade minst med detta avsnitt, att Dot verkar vara en oerhört stor och viktig karaktär.
 
Det som jag inte heller riktigt förstår är Clarys lila halsband?! What is up with that??
Jag förstår att det gör så att hon kan se den som hon tänker på, men alltså, what? Kunde de inte ha gjort det på något annat sätt?
 
Jag vet inte vad ni tycker, men kvinnorna är lite väl sexiga, eller är det bara jag? Jag tänker främst på Izzys kläder. Det är inte direkt något som jag skulle ha på mig, Inget fel med det och Emeraude som spelar Izzy passar i det. Men kanske att det är lite mycket uringingar och korta kjolar.
Jag blev faktiskt glad när Clary i alla fall fick ha byxor och linne på sig när de gick ner i Benstaden.
 
Det som jag börjar att gilla med serien är Alberto som Simon. Han är ju helt perfekt. Börjar nog få en liten crush på Simon ;)
Däremot stör jag mig lite på att Izzy är väldigt och då menar jag VÄLDIGT kärleksfull mot honom. Inte riktigt så det är i böckerna, väl?
Jag vet att skådespelarna har sagt i ett antal intervjuer att de inte kommer att följa böckerna, utan ta egna vägar för att komma till samma saker. Men ändå.
 
Jag är inte helt såld på idén med att Valentine skall vara i Tjernobyl?!?! Är det inte, typ, värsta radioaktivit där, så inget, inte ens Shadowhunters skall väl kunna vistas där utan skyddskläder. Inte ens det tror jag hjälper mot den radioaktiviteten som fortfarande finns där.
Var det verkligen nödvändigt att introducerat honom så tidigt i serien?
 
Är alla ute efter bägaren? Varför? Ville de inte att Valentine ska ha den? Vill de ha den själva?
Varför kidnappade Raphael Simon? För att han vill åt bägaren?!?! Inte alls som i boken, vilket jag blev lite besviken på.
 
Men då detta avsnitt var bättre än det förra, inte minst för att skådespelarna verkar ha kommit lite bättre in i sina roller så får avsnittet ändå
 
Vad tyckte ni om avsnittet? Rösta nedan och diskutera gärna här eller på vår facebook-sida.

Kommentarer

Postat av: Mariah

Publicerad 2016-01-20 14:19:25

Jag håller med om det med med Valentine och Tjernobyl (liksom de är ju lagom hälsofarligt att vistas där) samt att han introduceras för tidigt. Dot/Dorothea (?) verkar ha en större roll, vet inte vad jag tycker om det..
Avsnittet får dock ett plus för att, till skillnad från filmen, ta upp Isabelles matlagning och jace "looking better in black.." (Y)

Postat av: Linnéa

Publicerad 2016-01-20 16:31:36

Jag tycker också att avsnittet blev bättre när de fokuserade lite mer på en sak; hitta Dot.

Men när man tänker på böckerna var väl Dot/Dorothea en äldre kvinna som mest satt inne i sin lägenhet...känns inte som om det stämmer riktigt med seriens version?

Sen har ju skådespelarna kommit in bättre i sina roller, särskilt Simon och Alec tycker jag, men det känns som om Katherine inte riktigt utmärkt sin roll som Clary jättebra än...?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej