Shadowhunters 1x01 - The Mortal Cup nu på Netflix

Publicerad 2016-01-13 12:15:00 i Shadowhunters, Säsong 1,

 
Det var ett avsnitt som det hände väldigt mycket i, kan man säga. Kanske lite för mycket och vissa skådespelare var bra, nästa perfekta i sina roller som Matthew Daddario som Alec och Emeraude Toubia som Isabelle. Jag fick dock inte riktig känsla för Clary, men det kanske ändrar sig om jag ser avsnittet igen.
 
Överlag så var det ett helt okej avsnitt, det följer ju dock inte böckerna, vilket jag var hade förväntat mig redan från början, det är ju två olika medium liksom.
Så ni som tittar på avsnittet och förväntar er att få se allt från de första kapitlen av Stad av Skuggor kommer att bli besvikna. Om ni däremot tittar på avsnittet för att få se karaktärerna som ni älskar och delar av böckerna så kommer ni nog vara mer positiva. 
 
Om ni blir lite besvikna på avsnitt 1x01 så verkar det som att avsnitt 1x02, kommer att bli mycket bättre, enligt de fans som via Freeforms app redan har sett det avsnittet. Vi i den övriga delen av världen får tydligen snällt vänta tills nästa onsdag innan vi kan se avsnittet.
 
MItt betyg på avsnittet, jag är en sucker för tv-serier och speciellt såna här tv-serier. Hur dåligt andra än tycker att det var så i mina ögon får avsnittet:
 
 
 
 
Vad tyckte ni om avsnittet? Rösta nedan och diskutera gärna här eller på vår facebook-sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej