Shadowhunters 1x07 - "Major Arcana" nu på Netflix

Publicerad 2016-02-24 10:00:00 i Shadowhunters, Säsong 1,

 
Missa inte att se avsnitt 1x07.
 
Ännu ett avsnitt där det hände en hel del. Tycker vi borde döpa om avsnittet till skuggjäggarna och jakten på dödsbägaren. ;)
 
Överlag så tycker jag att det var ett bra avsnitt, det hände ganska mycket, men de hade ett tydligt mål; komma in på polisstationen för att hämta kortet med bägaren.
Givetvis skulle det inte vara så lätt att bara hämta kortet... hade någon trott det? Sjävklart blir Luke anklagad för att ha dödat någon?! (för det var väl därför han blev satt under utredning?) och alla hans saker blir placerade i en låda i ett mörklagt arkiv. Hur skall Clary och Jace nu få tag på kortet?
btw... Jag har börjat inse att jag faktiskt gillar Isaiah som Luke, han gör ett bra jobb.
 
Det var härligt att se att Clary börjar lära sig att bli en skuggjägare. Men varför valde hon att sätta en runa på skulderbladet? Bara för att få Jace att hjälpa henne?? Hallå, hon hade ju hur mycket plats som helst på båda sina armar. Snyggt, Clary, börja sätta runan på en plats så att du MÅSTE ha hjälp av den snygga skuggjägaren!
 
Det blev ju även en hel del, wtf moments...
Clary och Jace som bara helt plötsligt går in i rummet där Luke blir förhörd, tog typ flera sekunder innan jag fattade att de ju är osynliga ;)
Clary som inte får ut bägaren ur kortet. Varför inte, liksom?
Clary som sen helt plötsligt FÅR ut bägaren och som med den kan få demonen att backa?!?! Alltså, what? Det förstod jag inget av.
Clary som tror att hon träffar på Jace, och sedan för in serafklingan i magen på honom, klart man fattade att han var en demon!
Jace som tydligen hade lämnat Clary och gått till institutet...
Jace och Clary som återförenas och börjar att hångla, mitt i institutet... Det var väl lite för tidigt för det, kunde jag känna.
 
Något som jag dock skrattade åt, var Alec som tyckte att Clary kom med något bra, när de var utanför polishuset, omringade av demoner. Alec verkar ju inte vara den bästa på att flörta heller ;) Men vi fick ju se hans snygga leende, om så i alla fall för en kort sekund.
 
Izzy verkar ha tagit sin aföräldrars ord till sig. Hon verkar dock vara lite stel och hon ser nästan besviken ut. Jag gillar dock hennes klädsel mer nu, än det som hon har haft på sig i de första 5 avsnitten. Nu klär hon sig ungefär så som jag har föreställt mig att Izzy skall vara klädd, när jag läst böckerna.
 
Jag antar att jag måste kommentera Simon som nu börjat inse att han är en vampyr. Han var ju mer eller mindre hysterisk genom hela avsnittet. Jag tycker fortfarande att det alldeles för tidigt för honom att bli vampyr, det sker ju inte fören i bok 2 liksom... Men det verkar som att de kan mjölka detta hur länge som helst. Det har väl hållt på sedan avsnitt 3 eller 4. På hur många olika sätt kan man visa att någon blir vampyr? Jag tror att de flesta av oss fattade det ganska tidigt.
Simon och Maureen... NEJ!! Jag fattar att han inte kan vara med Clary, men bara Nej.
 
Och så har vi Camille... Jag gillade inte henne när hon var med förra gången och nu verkar det inte som att vi blir av med henne än på ett tag. *suck* Jag gillade henne som karaktär i böckerna, men det är något med henne i serien som jag bara inte kan tycka om.
 
Som vanligt så hade avsnittet några bra saker och några mindre bra saker. Det var alldeles för lite Magnus, vilket drar ner betyget. Antalet runor för avsnittet blir ändå:
 
 
Ni får gärna skriva en kommentar om vad ni tyckte om avsnittet och rösta i omröstningen nedan på hur bra ni tyckte avsnittet var.
 

Kommentarer

Postat av: Mariah

Publicerad 2016-02-24 12:40:15

De drog ut väldigt mycket på en specifik händelse det här avsnittet, men jag måste ändå säga att jag gillade det (håller ifs med om att det var alldeles för lite Magnus hehe)
Annars, jo gillar att Clary "börjar bli" mer shadowhunter. Kyssen på slutet får tummen upp (y)
Vampyren Simon ser ut att bli av nu (fast besviken att Camille tar större plats än Raphael (det var ju ändå han som typ ofrivilligt gjorde honom till vampyr)
Sist men inte minst Alec då, gillade "avledningsmanövergrejen" men tycker synd om han på slutet (fast det är ju bara början på han och Magnus :3)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej