Shadowhunters 1x05 - "Moo Shu To Go" nu på Netflix

Publicerad 2016-02-10 10:00:00 i Shadowhunters, Säsong 1,

 
Missa inte att se Shadowunters som nu finns på Netflix.
 
Okej, nu börjar det likna något. Jag gillade faktiskt detta avsnittet också. Dock inte lika mycket som det förra, men avsnitt 5 hade några riktiga godbitar och några saker som jag inte riktigt gillar.
 
En av de sämre delarna avsnittet var Simon som börjar bli en vampyr. Nej, nej, nej det är alldeles för tidigt för detta. Jag vill ju inte att han skall bli vampyr än heller. Vad gör han vid Dumort hela tiden??
Var det bara jag, eller hade Raphael mindre smink på sig? I så fall... tack för det. Han såg inte lika creepy ut.
 
Sura Alec... *stackars mig som måste ta hand om en dum mondän, som gillar min parabati* Alec.
Det var väldigt dystra miner från Alec genom nästan hela avsnittet, och det var svårt att veta vem han var sur på egentligen. Clary? Jace? Maryse? Izzy? Simon? Typ alla de andra kanske vi kan säga. Förutom Magnus, vad det verkar. Som han ju faktiskt ville gå på en date med, men dumma Clary som försvann kom ju tyvärr ivägen för deras planer.
Till slut blev det nästan komiskt att han följde efter Clary bara för att Jace bad honom att hålla ett öga på henne och så försvinner hon när han vänder ryggen till... två gånger.
btw... vart fick han pilbågen och pilarna ifrån? Hade han dem med sig när Clary träffade Simon, utan att jag lade märke till det? Jag tyckte bestämt att han INTE hade bågen med sig när han mötte upp Clary utanför skolan, eller när de var i hennes rum. Men sen helt plöstligt när han går ut för att jaga efter vargen, så hade han bågen med sig. Någon som har något bra svar på detta?
 
Det som jag gillade med avsnittet var att de hände saker hela tiden, men det var inte för mycket, och de lite lugna delarna som hos Meliorn och på institutet, känns nödvändiga och som ett litet break från alla de saker alltid händer när de kommer utanför institutets väggar.
Vi fick äntligen reda på att Luke är en varulv. *Surprise alla ni som inte läst böckerna* ;) Har nästan suttit och vänta på det i flera avsnitt. Fast det var ändå bra att de väntade med det i några avsnitt, tror att det hade blivit för mycket om de skulle ha avslöjat det tidigare. Fast de typ gjorde det i avsnitt 2, om jag inte minns fel när han dödar en av cirkelns medlemmar i garaget.

Vet dock inte riktigt än vad jag tycker om henne, hon var med en så kort stund så det var svårt att få något grepp om henne och vem hon är. Hon kommer vara med i flera avsnitt, så vem vet hon kanske mjuknar lite, från den kalla och hårda fasad som hon hade i detta avsnittet. De verkar ha fått till en bra skådespelerska i alla fall. Så inget att klaga på där (om man jämför med hon som spelar Camille. Fast där vet jag inte om det är karaktären eller skådespelerskan som jag inte gillar.)
 
Jace är kanske lite väl överbeskyddande av Clary, på både gott och ont. Egentligen skall hon väl inte behöva någon som "vakar över henne" om man ser till hur Clary är i boken, men i serien känns hon lite lugnar och verkligen som att hon behöver skydd. Där kommer Jace in, som nog börjar bli lite kär i Clary redan. ;) Tyvärr går ju detta utöver Alec, som ju inte alls har samma känslor för Clary.
 
Nog måste man tycka lite synd om Alec, som måste vara barnvakt.
Detta avsnittet hade ändå mest goda stunder, även om det kanske verkar som att jag klagat lite på Alec. ;) Men han är en karaktär med så mycket blandade känslor. 
Antalet runor för avsnitt 1x05 blir i alla fall
 
 
Ni får väldigt gärna skriva en kommentar om vad NI tyckte om avsnittet och även lägga er röst på hur bra ni tyckte att avsnittet var.
 

Kommentarer

Postat av: Mariah

Publicerad 2016-02-10 15:50:55

Jag tyckte att avsnittet var helt okej, men det var inte det bästa hittills. Alecs irritation över Clary tycker jag faktiskt om, fast det kan ju bero på att jag gillar honom mer som karaktär ^^
Att Simon blir vampyr så tidigt är något som stör mig... och varulvarna, Like var ju redan alfa så jag hade svårt att sätta mig in hela momentet.
Var tog Hodge vägen btw?

Postat av: Hejsan!

Publicerad 2016-02-10 17:23:19

När Alec skulle gå ut och kolla att det inte var någon farligt utomhus så liksom "trollades" pilarna och bågen fram. Tyckte iaf själv att det såg ut som det. Kanske något magiskt eller speciell runa?

Jag tyckte faktiskt om avsnittet. Men undrar vart Hodge är, han är ju ändå en relativt viktig karaktär i boken (?).
Något jag tyckte var konstigt var att Maryse presenterades så tidigt i serien. Men men, kanske bara jag!.

I stora drag så tyckte jag om avsnittet även om det hade kunnat varit lite småförändringar. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej