Shadowhunters 1x04 - "Raising Hell" nu på Netflix

Publicerad 2016-02-03 09:00:00 i Shadowhunters, Säsong 1,

 
Glöm inte att titta på det nya avsnittet som nu finns på Netflix.
 
Helt klart det bästa avsnittet hittills. Vissa delar gillade jag skarpt som Harry Shum Jr. som Magnus, han är ju helt perfekt. Och de "små" blickarna han gav till Alec, man kunde känna Malec-känslorna redan där. Det kändes så rätt på något vis. Satt med ett leende på läpparna när jag såg de två tillsammans. ;)
 
Mera Magnus till folket. Han var en friskt fläkt som jag hoppas kommer att få vara med betydligt mer än han har fått vara med i de senaste avsnitten. Jag säger inte detta bara för att Magnus råkar vara en av mina favoritkaraktärer, utan för att det kändes som att han behövdes i serien.
Gissa om jag blev lite överraskad, men ändå glad, att de hade med en liten referens till Cassies andra serie The Infernal Devices. En karaktär från den serien som Magnus nämnde. Någon annan som märkte det  ;) (Så kul och speciellt om det i framtiden blir en tv-serie även av TID.)
 
Detta avsnittet kändes långsammare än de andra, vilket var väldigt skönt. Det var inte fullproppat med information om Shadowhunters-världen, utan fokuset var mer på karaktärerna, vilket är behövligt för serien. Vi fick se en lite annan sida av Alec, (Matthew bara MÅSTE le mera, han blir så j*vla snygg då) som vi inte sett förut, vilket jag absolut gillar. Han har varit alldeles för nedstämd och sur, så jag hoppas att Magnus kan lätta upp honom lite ;)
 
Det kunde väl inte ha kommit som någon chock för varken tittarna eller karaktärerna att Jace är den som Alec älskar mest, det verkar ju tydligen ha chockat Jace?! Var det någon mer som märkte att vi aldrig fick se vem Jace älskar mest? Är det för att han aldrig har älskat någon, eller...
Jag hade hoppats att Clary hade ritat en ny runa för att förstöra demonen, istället för att bara använda en serafklinga. Det blev jag lite besviken på.
 
Att Simon är påväg att bli vampyr har väl inte undgått någon, men för min del kändes det som att det är alldeles för tidigt för honom att bli vampyr. Jag vill ha kvar Simon som människa, jag är orolig för att han kommer att tappa sin humor och känslan av den snälla killen som vi har fått känna som Simon. Jag är inte helt såld alltså på att han kommer att bli vampyr redan. De hade gärna fått vänta med den delen av Simons historia till några avsnitt längre fram.
 
Det kan väl inte ha undgått någon som har läst detta att avsnittet nog kommer att få kanske högt betyg. Speciellt med tanke på att avsnitt 3 inte alls var bra, i jämförelse så var detta avsnittet (1x04) SÅ mycket bättre och antalet runor blir
 
 
Ni får gärna skriva en liten kommentar om vad ni tyckte om avsnittet och delta även gärna i omröstningen.

Kommentarer

Postat av: Mariah

Publicerad 2016-02-03 19:17:18

Harry Shum som Magnus är liksom perfekt! Blev så glad av att se honom och Alec (visserligen lite tidigt för seriens gång men I don't care :3)
Och håller med om att Simon är på väg att bli vampyr lite för tidigt.. är ju inte förrän i andra boken som han blir det (right?) så hoppas verkligen att Simon ändå kommer vara Simon ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej