Svar på kommentar om svenska översättningar

Publicerad 2016-04-16 19:34:04 i Tales from the Shadowhunter Academy, The Bane Chronicles, The Dark Artifices, The Infernal Devices, The Last Hours, The Mortal Instruments,

Har fått en kommentar som jag tror att flera kan vara intresserade av:
Hej! Jag har en fråga, jag undrar hur många av Cassandra Clare's böcker har översatts till svenska? Har The Infernal Devices översatts? Och The last hours och The bane chronicles? Tack i förhand! Ps. Älskar er blogg :)
Alltid kul att höra att det finns de som älskar bloggen ;)
Det som jag vet är att det bara är The Mortal Instruments böckerna som har översatts till svenska, sista boken Himmelska eldens stad kommer släppas 1 juni 2016. Senast jag frågade min kontakt på Bonnier (förlaget som ger ut böckerna på svenska) så fick jag svaret att inga planer finns i nuläget på att översätta The Infernal Devices eller The Bane Chronicles, så troligen inte heller The Dark Artifices eller Tales from the Shadowhunter Academy.
 
Inga böcker från serien The Last Hours har ännu släppts på engelska. Bok 1 i serien kommer släppas tidigast under 2018.
 
Om det är flera av er som gärna vill att även dessa böcker skall översättas så skriv gärna en kommentar så kan jag framföra det till min kontakt på Bonnier och så kan hon kanske framföra det till dem på förlaget som bestämmer vilka böcker som skall översättas. Så kanske de fatta att svenska fans även vill att Cassies övriga böcker skall översättas och inte bara TMI. :) 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2016-04-16 19:50:08

Jag skulle bli sjukt glad om de översatte de andra böckerna också!

Postat av: Lisa

Publicerad 2016-04-18 16:50:41

Jag med!

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-18 16:51:39

Jag skulle också bli glad om de översatte de andra böckerna också för jag är inte så bra på engelska:(

Postat av: Frankie

Publicerad 2016-05-19 19:13:12

Hade varit jättekul med svenska översättningar!

Postat av: Elin

Publicerad 2016-05-19 20:03:10

Skulle vara jättekul om de andra översattes också.

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-07-20 23:29:34

Liiite sen, men det skulle vara jättekul!

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-11-08 21:27:22

JAG VILL HA TID PÅ SVENSKA?! vet att detta inlägg är lite äldre men har du hört något nytt om detta? Älskar mortal instruments! Vill läsa TID med!

Svar: Jag har varit i kontakt med min kontakt på Bonnier som har skickat frågan vidare till den avdelning inom Bonnier som typ har hand om vilka böcker som kommer att översättas till svenska. Just nu väntar jag på svar från henne om de har några planer på att översätta Cassies andra böcker.
Så fort jag får ett svar från henne så kommer jag att skriva om det.
Just nu får vi helt enkelt vänta och se. Och hålla tummarna för att de tänker släppa TID på svenska.
themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-12-18 19:21:39

Jag vill oxå ha en svensk översättning!! Älskar Mortal Instruments. Det är så trist när det bara översätts en del böcker i en serie.

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-03-27 22:20:31

Jag skulle verkligen bli glad om Cassies böcker översättes till svenska särskilt The dark artifices och The Infernal Devices. Hoppas verkligen att bokförlagen inte gör sina läsare besvikna. Jag älskade jätte om The mortal instruments och läste alla sex böckerna bara på en månad så jag hoppas att de andra serierna också kommer ut på svenska. Väntar gärna ett tag. Om du fick reda på något nytt hoppas jag att du kommenterar mig. Tack så mycket😀😀😀

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-05-15 15:19:07

vill oxå att dom ska översättas, bland dom bästa böckerna man läst liksom

Kommentera inlägget här
Publiceras ej