Cassandra Clare om valet av skådespelare till Simon & Isabelle

Publicerad 2015-05-02 17:27:46 i Alberto Rosende/Simon, Cassandra Clare, Emeraude Toubia/Isabelle, Shadowhunters,

 
Cassandra Clare har delat med sig av sin syn på de skådespelare som de valt till att spela främst Simon och Isabelle, som vi fick reda på igår. 
Tydligen har några fans reagerat på att dem de har valt inte är "vita"-skådespelare utan att Alberto (Simon) och Emeraude (Isabelle) är latin-amerikaner.
 
Cassie har skrivit några tweets om detta och även ett längre inlägg på tumblr där hon säger att hon gav sin tillåtelse att de skulle välja den bästa skådespelaren för rollen, oavsett vilken nationalitet personen i fråga har. Istället för att bara ha skådespelare som är amerikaner eller britter, osv.
Det enda som Cassie har sagt att de inte får ändra på är nationaliteterna på Magnus, Maia och Raphael, som har sina specifika utseende och som hon vill att de även har i serien. Då dessa karaktärer är viktiga på sitt sätt och pågrund av karaktärens utseende, Maia är mörkhyad, så har hon blivit den hon är pågrund av det. Med rasism osv. Medan det inte spelar lika stor roll vilken nationalitet som t.ex. Isabelle har, då det aldrig har format henne. Cassie har även inte skrivit i böckerna att Isabelle INTE är latina.
 
Vill ni läsa allt som Cassandra har skrivit så kan ni hitta det på hennes Tumblr.
Några av de tweets som Cassie har skrivit: 
 
Vad tycker ni? Har ni några problem med att skådespelarna som de valt till Simon och Isabelle INTE är "helt amerikanska eller brittiska"?
 
För min del spelar det ingen roll, bara skådespelarna passar in i rollerna och gör det bra. Från det som vi har sett i de små videor som de har spelat in, så verkar de bra hittills.
 

Kommentarer

Postat av: Sofies Skönhetsblogg

Publicerad 2015-05-03 10:27:59

Spelar absolut ingen roll för mig! Blev lite chockad över valet till Isabelle först när jag såg det på Instagram men tyckte de hade valt en så dålig bild för henne. När jag väl gick in och tittade på hennes Instagram och såg fler bilder så kändes valet faktiskt ganska perfekt! :)

Känner mig fortfarande lite osäker på valet för Simon men kändes lite bättre när jag såg hans video. Men då var Simon min absoluta favoritkaraktär i filmen och jag älskade Robert Sheehan i den rollen så det är inte konstigt att jag är mer kritisk till det rollsättandet! ;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej