Svar på kommentar om skådespelare till tv-serien

Publicerad 2015-03-28 15:21:13 i Shadowhunters, The Mortal Instruments, svar på kommentar,

Jag har fått en fråga som jag tänkte svara på i ett inlägg, då det är flera som frågat samma sak flera gånger och jag kan ge er ett mera utförligt svar i ett inlägg.
 
Frågan är följande:
 
 
Svar:
Troligtvis så kommer det INTE att vara samma skådespelare som spelar Clary och Jace i tv-serien som spelade dem i filmen.
 
Anledningarna och spekulationerna är många, men troligtvis inte då de har gått ut med beskrivningar av rollerna och att de har hållit auditions för rollerna, det borde betyda att de letar efter nya skådespelare.
 
Jamie Campbell Bower som spelar Jace i filmen, kommer under sommaren/hösten att medverka i en musikal i London, det borde betyda att han inte kommer att ha tid att spela in en tv-serie i Kanada under samma period.
 
Lily har jag inga uppgifter om vad hon kommer att göra under våren/sommaren när de kommer att spela in tv-serien. Men de flesta av dem som var med i filmen Stad av Skuggor är film-skådespelare och de vill helst göra filmer och inte tv-serier.
 
Tv-serier görs i ett snabbare tempo än vad filmer görs och det kräver att skådelspelarna har möjlighet att i flera veckor i rad kunna spela in en tv-serie. Lite beroende på hur många avsnitt som skall spelas in m.m så kan de röra sig om ett antal månader som skådespelarna måste vara lediga och inte ha andra projekt som filmer etc. att spela in.
 
Personligen så tror jag inte att Lily vill göra rollen igen och hon har heller inte varit med i så många tv-serier vad jag vet.
 
Jag tror att vi kommer att få se nya skådespelare i de flesta av rollerna. Cassandra har även skrivit på twitter att hon har varit med på några auditions. För vilka roller nämner hon inte.
 
Vilka vi kommer att få se som Clary, Jace, Simon, Izzy, Alec, Magnus etc. kommer de att gå ut med inom kort, det är i alla fall det som Cassie har sagt. 
 
Det stora frågan är nu helt enkelt vilka som kommer att gestalta våra kära karaktärer i serien? Har ni några dröm-skådespelare som ni vill se som Clary & Jace m.m?
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-03-29 19:23:08

Kommer shadowhunters att sändas under hösten?

Svar: Det finns inga uppgifter om det ännu. Jag skulle tro att det kommer att visas under hösten i USA. Men som sagt så har ingen gått ut med något datum om när serien kommer att börja sändas. Jag kommer givetvis att skriva om det här i bloggen så snart som jag får några uppgifter om det.
themortalinstruments.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej