Svar på kommentar om TID

Publicerad 2015-04-11 12:52:00 i The Infernal Devices, svar på kommentar,

Jag har fått en fråga från Sara som är följande:
 
 
Detta är en fråga som jag har fått ett antal gånger och därför väljer jag nu att skriva svaret i ett inlägg, så att ni alla kan få läsa svaret. Speciellt alla ni som är nya till bloggen och kanske därför inte har läst mitt svar tidigare. Och jag får en chans att skriva ett lite längre svar, vilket jag gillar, som ni som har läst bloggen ett tag kanske har förstått. ;)
 
Svaret på frågan är samma svar som jag har gett några gånger redan, att det inte finns några planer hos det svenska förlaget som ger ut The Mortal Instruments böckerna att även översätta och ge ut The Infernal Devices.
 
Jag kan inte gå in på detaljer om varför då jag inte har något med den processen att göra, men några av anledningarna kan vara att bokförlaget i första hand vill fokusera på att översätta och ge ut alla böckerna i The Mortal Instruments serien. Bok nummer fyra i TMI-serien kommer som ni vet att släppas i Juni, och bok nummer fem planeras att släppas i Januari 2016.
 
Bokförlaget ger även ut Cassandra Clares andra serie som hon skriver tillsammans med Holly Black som heter Magisterium. Första boken finns ute på svenska, den andra boken kommer att släppas på engelska i September och kommer troligen att finnas på svenska i början av nästa år.
 
Jag har ställt denna fråga till min kontakt på bokförlaget ett antal gånger (jag skulle tro att hon är lite frustrerad på mig att jag ganska ofta ställt frågan) och då som sagt fått samma svar att inga planer finns på att ge ut TID. Jag kan ju alltid fråga henne igen efter helgen om de har ändrat sig i frågan, om det finns något intresse från er vill säga.
 
Personligen tycker jag att det är synd att The Infernal Devices inte finns på svenska då The Infernal Devices i min mening är en bättre serie än The Mortal Instruments. Inget ont om TMI, jag gillar den serien med självklart, men TID är lite bättre. Kan ju ha att göra med att jag alltid gillat böcker som utspelar sig under 1700- och 1800-talet.
Jag tycker det är lite synd om er som väldigt gärna vill läsa serien på svenska då ni av olika anledningar inte kan/vill läsa TID på engelska.
Men med tanke på att serierna ändå är "samman knutna" och flera av de kommande skuggjägare-serierna kommer att även innehålla karaktärer från TID (några har dykt upp i de senaste TMI böckerna) så vore det nog bra att ni även läser TID. Plus att det är en sjukt spännande serie.
Även om ni inte är så bra på engelska så tycker jag att ni borde försöka läsa serien, ni övar ju upp er engelska och är det något som ni inte förstår så är det bara att fråga mig om det här i bloggen. Jag svara så gärna på era frågor. ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej