Möt Månadens Shadowhunter Malin

Publicerad 2015-04-10 16:46:44 i Månadens Shadowhunter,

 
NI får nu en chans att lära känna ytterligare en läsare och ett fan av The Mortal Instruments och The Infernal Devices. Månadens Shadowhunter för April heter Malin.
 
1. Ditt namn?
Malin
 
2.När började du läsa en bok av Cassandra Clare?
Första gången måste ha varit sommaren 2013 tror jag.
 
3.Vilken var din första skuggjägare-bok?
Min första bok var stad av skuggor.
 
4.Varför började du läsa boken? Vad var det som gjorde att du ville läsa boken?
Jag fick boken av min kusin i present och jag har alltid varit väldigt intresserad av fantasy så jag tyckte den lät bra. Blev ganska lockad av framsidan men även av allt som stod om boken om man läste på lite.
 
5. Om du har läst The Infernal Devices, vilken serie gillar du bäst TMI eller TID?
Jag tycker faktiskt att TID är bättre. Blev fängslad av första sidan och sen kunde jag bara inte lägga ifrån mig den.
 
6. Vilken är din favoritkaraktär?
Min favorit karaktär är Will från TID. Jag bara älskar honom om man kan säga så haha. Hans personlighet fastnade jag helt för. 
Sen tycker jag även Magnus är riktigt cool.
 
7. Vilken bok är din favorit?
Jag kan faktiskt inte välja mellan Clockwork Angel och Clockwork Princess. Båda är verkligen helt underbara böcker. Den första är rolig och får en att börja skratta medan den andra är så sorgsen (fast på ett bra sätt) så man inte kan låta bli att gråta.
 
8. Vad är det som du gillar med skuggjägare-världen?
Den frågan var faktiskt ganska svår. Jag gillar i princip allt med skuggjägare-världen. Men måste jag välja skulle jag säga tatueringarna/runorna, speciellt parabatai runan. Sen gillar jag ju också deras vapen ganska mycket haha.
 
9. Har du sett filmen Mortal Instruments: Stad av Skuggor? Gillade du den?
Ja jag har sett film och jag tyckte den var bra. Den liknar ju inte boken särskilt mycket men det gör inte mig något.
 
10. Har du någon blogg etc. där andra fans kan lära känna dig mer eller ta kontakt med dig?
Har tyvärr inget sådant eftersom jag inte har tid med det. Tränar simning i stort sett alla dagar i veckan och sen har man plugg. Men annars skulle jag gärna haft det.
 
11. Är det något annat om dig själv som du vill berätta om? Som berör ditt intresse kring The Mortal Instruments?
Inget speciellt mer än att jag verkligen älskar Cassandra Clares böcker. Har verkligen fastnat för den här serien och jag hoppas att många håller med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej