Recension av City of Heavenly Fire

Publicerad 2014-06-05 18:37:00 i City of Heavenly Fire, The Mortal Instruments,

 
Jag har äntligen läst klart City of Heavenly Fire! Jag skall försöka mig på en spoiler-fri recension av boken.
 
OMG säger jag bara. Det är absolut en av de bäst, om inte DEN bästa TMI-boken. 
 
Det har varit mycket gråtande, några skratt och en helt underbar känsla på slutet när den var över. Men samtidigt slog det mig att detta var den sista boken i TMI-sagan.
Sista gången som vi får följa med karaktärerna på nya påhitt (ja, jag vet att några av karaktärerna kommer att göra små inhopp i kommande serien Dark Artifices, men inte alla väl?!), det är just det jag gillar med nya böcker att man inte har en anning om vad som skall komma eller vad karakärerna kommer att hitta på, eller hur de kommer att ta sig ur en knepig situation. Och det fanns ju en rad sådana i COHF, shit vad jag inte kunde sluta läsa, bara för att jag ABSOLUT ville veta hur det skulle gå.
 
Som utlovat var det 6 karaktärer som dog, några självklara, någon annan var det bara ett stort "WTF, NEJ". Det var absolut inte dem jag trodde som skulle dö. Av de hintar som Cassie hade gett så hade jag några andra karaktärer som jag verkligen trodde skulle dö, men som klarade sig.
 
Casssandra har verkligen fått till ett bra och lyckat avslut av hela serien. Jag kan inte säga annat än det.
City of Heavenly Fire kan ju inte få annat än 5 runor:
 
 
 
 
Någon mer som läst boken och vad tyckte ni om den?

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2014-06-08 19:41:58

SPOILER VARNNG!

Bästa TMI boken!! Jag fullkomligt älskade den och det låter konstigt men av de 6 som dödades var Sebastians död som rörde mig mest (Tro mig jag har aldrig gillat den killen) dock kändes det som om jag hade räknat med hans död ju! Allt om Jem och Tessa älskade jag att läsa om! Skrattade såå mycket när Jem tog Church med sig!! Nej riktigt bra och är så tacksam för att Cassandra gav oss hopp om att Simon skulle få tillbaka sitt minne! Kommer läsa om hela serien många gånger till!

Tack för en härlig blogg om Shadowhunters!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej