Svar på frågestunden

Publicerad 2014-01-26 13:18:26 i Bloggen, Cassandra Clare, City of Ashes, Clockwork Angel, Stad av Glas-bok, The Mortal Instruments,

 
Tack för era frågor om Mortal Instruments. Här får ni nu mina svar.
 
När kommer alla böcker vara ute på svenska?
Tyvärr så kan jag inte ge något annat svar på denna fråga annat än att jag inte vet. Eftersom jag inte har något med böckerna att göra annat än att jag läser dem, så vet jag inte när alla böcker kommer att vara ute på svenska. Allt jag vet än så länge är att tredje delen Stad av Glas släpps i mars 2014.
Troligen kommer även bok 4, 5 och 6 att översättas till svenska, men ingen information finns än om detta.
 
kommer det en andra film?
En bra fråga, som inte har något svar ännu.I slutet av förra året fick vi beskedet att de har skjutit upp inspelningen av andra filmen på grund av för dåligt manus, som inte alls följde boken (vilket inte Cassandra Clare godkände).
Hela Mortal Instruments världen väntar nu på att få ett besked om när inspelningen kommer att starta om den nu gör det. Men filmbolaget som ligger bakom första filmen har sagt att de tror på filmerna och då kan vi förhoppningsvis förvänta oss att få en andra film. Tveksamt om den kommer att visas i år på bio eftersom de inte har spelat in den än.
Vi får hålla tummarna och hoppas på att få något beskedd snart.
 
Kommer Stad av aska komma på film? Om det gör det när kommer den på bio?
Se frågan ovan.
 
Skulle du kunna berätta vad några av runorna betyder?
Eftersom jag inte har läst böckerna på svenska så är detta min egen översättning av vad runorna betyder.
 
 
Kan du förklara det här med Jace och Wills rädsla för ankor? Har aldrig snappat upp på det i böckerna :/

Wills rädsla för ankor får man reda på i följande novell som Cassandra skrivit. Jag tror inte att det finns med i någon bok, men Cassandra i novellen så förklarar hon att det skulle kunna passa in i Clockwork Angel.

Kommentarer

Postat av: Felicia

Publicerad 2014-01-30 13:15:08

Hej, det här med när det kommer ut en ny film har dem sagt i en intervju nyligen att den kommer dem börja spela in snart, egentligen borde dem redan ha börjat. Den kommer komma ut i slutet på detta året! Så nu vet alla det! :)

Svar: Ok. Tack för infon. Har nog varken hört eller läst den intervjun. Du vet inte vilken intervju det va? Alltså vilken webbsida den finns på? Skulle vara kul att läsa den.
themortalinstruments.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej