Citat från Stad av Aska

Publicerad 2013-09-13 19:10:57 i Stad av Aska-bok, The Mortal Instruments,

 
Stad av Aska, andra boken i Mortal Instruments serien släpps på svenska om mindre än en månad, 11 oktober.
 
Vi har redan nu fått ett citat från boken, eller mera en dikt som startar hela boken.
 
Det bittra språket
Jag känner dina gator, ljuva stad,
jag känner demonerna och änglarna som skockas
och häckar bland dina grenar likt fåglar.
Jag känner dig, flod, som om du flödade genom mitt hjärta.
Jag är din krigardotter.
Det finns bokstäver gjorda av din kropp
liksom en fontän är gjord av vatten.
Det finns språk
till vilka du är grunden
och när vi talar dem
reser sig staden.
– elka cloke
källa
 
Hur många av er kommer att läsa svenska utgåvan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej