The Mortal Instruments: Stad av Skuggor åldersgräns & speltid

Publicerad 2013-08-01 19:23:00 i City of Bones, The Mortal Instruments,

 
The Mortal Instruments: Stad av Skuggor har biopremiär om mindre än en månad, 21 Augusti, på flera platser runt om i världen sätts nu åldersgräns på filmen.
 
I Sverige är åldersgränsen i nuläget satt till 15 år, men SF kommer att överklaga till att det skall bli en 11-års gräns. I nuläget kan vi bara vänta och se om filmen kommer att bli från 15 eller 11 år.
 
Speltiden verkar i vilket fall bli på 2 timmar 10 min.
 
Hoppas ni på en 11-års gräns?
 
Tack till Ella på det officiella svenska twitterkontot som har bistått med informationen.
källa

Kommentarer

Postat av: Cheria

Publicerad 2013-08-02 22:47:48

Åh!! HOPPAS, hoppas det blir 11!!! Dx<3

Postat av: Clara

Publicerad 2013-08-09 00:31:36

Hoppas självklart på en 11-årsgräns då jag är några månader från 15, vilket skulle vara riktigt surt! Men, men. Kan ni informera oss när ni vet säkert?

Svar: Självklart kommer jag att skriva ett inlägg när jag vet säkert vilken åldersgräns det blir.
themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Z

Publicerad 2013-08-12 14:38:37

Åhh hoppas det blir 11 årsgräns! hade planerat att se filmen på min fjortonårsdag.... vet ni säkert om detr blir fetonårsgräns ännu? hur lång tid brukar en överklagning ta?

Svar: Tyvärr vet jag inget säkert än. Eftersom detta endast är en fan-sida så har jag tyvärr ingen info att ge om överklagan eller hur lång tid det kan ta. Förhoppningsvis så vet vi säkert under nästa vecka.
themortalinstruments.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej