Stad av Skuggor 2:a på svenska biotoppen

Publicerad 2013-08-26 17:10:31 i City of Bones, The Mortal Instruments,

 
 
Stad av Skuggor lyckades slå sig in på 2:a plats på svenska biotoppen under förra veckan.
Så en superbra start för filmen som ju endast visades på svenska biografer under 3 dagar (fredag, lördag och söndag).
 
Fortsätt se filmen, helst flera gånger så kanske vi kan lyckas att knipa åt oss första platsen för nuvarande veckans biotopp ;)
 
 
 
Tyvärr så ser inte siffrorna lika bra ut i USA, där City of Bones endast beräknas spela in  $14,051,000 under helgen som var.Vilket tyvärr inte är så bra siffror för att vara öppningshelgen för en film.
I dessa siffror är endast biljettförsäljningen för USA inberäknat och inte biotittare från andra länder, där de sägs att det går ganska bra för filmen.
 
Vi får hoppas att filmen i alla fall lyckas spela in sin budget som är på 60 miljoner dollar. Och att de inte väljer att avsluta förberedelserna för inspelandet av Stad av Aska som skall börja spelas in 23 September.
Då kan vi nog inte räkna med att få varken den filmen eller City of Glass eller någon av de efterföljande filmerna heller.
 
Men som sagt inget är beslutat innan alla siffror har kommit in. Vi hoppas ju givetvis på att vi i alla fall kommer att få Stad av Aska.
 
källa | källa

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2013-09-01 17:18:54

Jätte fin blogg!! Är galen i filmen och har nu beställt första boken, dock på svenska :) hur är dom att läsa på engelska? Svåra att förstå eller? Kan tänka mig att dt är ganska nånga slangord?

Dessutom har jag oxå läst att mortal instruments ligger etta på biotoppen i sverige :)

Svar: Du kommer absolut inte att ångra dig ;) Eftersom jag nästan endast läser böcker på engelska så är jag nog inte den du borde fråga om dem är svåra att förstå. Jag tycker inte alls att det är så många slangord, utan de är ganska lätta att förstå. Om du inte orkar vänta på de svenska översättningarna av böckerna, så tycker jag absolut att du borde prova att läsa dem på engelska. Är ju original språket, så känslan blir nog en annan än om man läser dem med svensköversättning.
Jo, jag har också läst att den legat etta på biotoppen, vilket ju är jättekul. Jag har bara inte skrivit något inlägg om det. Kul att du gillar bloggen ;)
themortalinstruments.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej