Chain of Gold - omslag och releasedatum

Publicerad 2018-12-13 12:35:32 i Cassandra Clare, Chain of Gold, The Last Hours,

Det är en bra tid att vara ett Cassandra Clare fan!
 
När en bok avslutas så står flera nya serier på rad. Förra veckan kom ju som ni vet den sista boken i The Dark Artifices serien - Queen of Air and Darkness (som jag ännu inte har läst ut...) och redan nästa år kommer den första boken i serien The Last Hours - Chain of Gold.
Gör en markering vid datumet 19 november 2019 för då släpps denna efterlängtade bok.
 
Cassandra planerar även att släppa ytterligare en sista skuggjägaretrilogi - The Wicked Powers som kommer att fokusera på händelserna efter Queen of Air and Darkness och även de två sista novellerna i Ghosts of the Shadow Market.
 
Serien The Last Hours kan ses som en uppföljare till The Infernal Devices serien och precis som i TID så kommer handlingen att utspela sig i bl.a. London, men året är 1903 och vi kommer att få följa Will och Tessas barn - James och Lucie, samt deras Parabatai Matthew Fairchild och Cordelia Carstairs och givetvis en massa andra karaktärer. Några av dem har vi faktiskt redan mött i The Bane Chronicles, Tales from the Shadowhunter Academy och Ghosts of the Shadow Market.
 
Under ett bokevent som hölls i Los Angeles igår så avslöjade Cassandra Clare hur omslaget till Chain of Gold ser ut, de som inte kunde närvara på själva eventet kunde se avslöjandet på PolandBananasBooks youtubekanal och det lades även ut via TMI Source.
Omslaget är så himla snyggt.
 
Precis som för Cassies tidigare böcker så är det Cliff Nielsen som har gjort detta supersnygga omslag. Enligt Cassandra så är det Cordelia Carstairs som håller Cortana framför grindarna till Kensington Palace i det Edvardianska England i början av 1900-talet. Cassie skriver även till bilden - fabulösa kläder och mörka hemligheter.
 
Bokens handling är följande:

Welcome to Edwardian London, a time of electric lights and long shadows, the celebration of artistic beauty and the wild pursuit of pleasure, with demons waiting in the dark. For years there has been peace in the Shadowhunter world. James and Lucie Herondale, children of the famous Will and Tessa, have grown up in an idyll with their loving friends and family, listening to stories of good defeating evil and love conquering all. But everything changes when the Blackthorn and Carstairs families come to London…and so does a remorseless and inescapable plague.

James Herondale longs for a great love, and thinks he has found it in the beautiful, mysterious Grace Blackthorn. Cordelia Carstairs is desperate to become a hero, save her family from ruin, and keep her secret love for James hidden. When disaster strikes the Shadowhunters, James, Cordelia and their friends are plunged into a wild adventure which will reveal dark and incredible powers, and the true cruel price of being a hero…and falling in love.

Hur mycket längtar ni till att få läsa Chain of Gold? Eller tänker ni inte läsa boken?
 
 

Kommentarer

Postat av: Magdalena

Publicerad 2018-12-20 18:52:13

Så fint omslag :) Jag längtar redan! Jag tycker ju jättemycket om Cassies alla böcker, men TID-serien är den jag gillat minst av dem så på längtaskalan hamnar den väl ungefär på en 9,5 ungefär? Eller 9,8 kanske? :D

Svar: TID tycker jag är bättre än TMI. Men så gillar jag ju även typ allt som har med 1800-talet och början av 1900-talet att göra. Så jag längtar supermycket redan efter Chain of Gold. Men jag är tyvärr inte klar med Queen ännu. Har haft alldeles för mycket annat att göra. Har du läst klart?
themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Magdalena

Publicerad 2018-12-20 19:27:50

Jo, snart läst ut :'( Gissningsvis ikväll. Men jag vill ju inte att den ska ta slut redan (den är ju sååå himla bra!! separationsvånda bara jag tänker på det!) så jag försöker dra ut på den så länge jag kan... men inte lätt när den är så här spännande, så svårt att lägga ifrån sig den..! :)

Har du planerat att ha nån tråd här på bloggen eller knutet till din Facebooksida sen så vi alla kan diskutera boken tillsammans, med spoilers och allt?

Svar: Men oj lyllos dig som har kommit sååå långt. Jag hoppas hinna bli klar innan nyår - men tyvärr måste man ju jobba, även om jag mycket hellre hade suttit hemma och läst.
Jag har faktiskt inte alls tänkt på det, men det är ingen dålig idé. Jag kan skapa en på Facebooksidan - jag tror fler är aktiva där, men jag hade ju gärna velat läsa klart boken först. Men i vilket fall så kan jag göra en tråd efter Jul.
themortalinstruments.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej