Om sidan

Publicerad 2012-10-31 16:09:00 i Allmänt,

https://s12.postimg.org/f1ouccla5/logo.pngThe Mortal Instruments Sverige är en svensk-fansida om böckerna och filmatiseringarna av Cassandra Clares populära böcker om skuggjägarna. Jag skriver mest om serien Shadowhunters, som är baserad på Cassandras böcker i den populära serien The Mortal Instruments.
Jag skriver även om de böcker som Cassandra har eller kommer att ge ut. Där ni får allt ifrån när böckerna släpps, hur bokomslagen ser ut och citat från böckerna som Cassandra delar.
 
Böckerna

Jag skriver om Cassandra Clares alla skuggjägare serier. Förutom Mortal Instruments så har hon även skrivit eller kommer att skriva följande serier: The Infernal Devices, The Dark Artifices, The Bane Chronicles, Tales from the Shadowhunter Academy, The Last Hours, The Eldest Curses och The Wicked Powers.
 
Ni kan läsa allt om de skuggjägare böcker som Cassandra har eller kommer att skriva i inlägget Skuggjägare böcker.
 
 
Filmatiseringar
http://cdn1.cdnme.se/4156679/7-3/omslag_fram_52c17d79e087c3739665eaff.jpg
Det har blivit en film av första boken Stad av Skuggor.
Då den inte drog in så mycket pengar valde filmbolaget att istället göra en serie av böckerna.
 
 
 
 
 
Serien har namnet Shadowhunters och visas i USA på kanalen Freeform varje måndag. Dagen efter finns samma avsnitt att se på Netflix i Sverige.
Serien är just nu inne på säsong 2. Ni kan läsa allt om serien i menyn till vänster (om ni besöker sidan via en dator/laptop)
 
 
 
 
 
Vill ni ha kontakt med mig, eller tipsa om vad jag ska skriva om kan ni skicka ett e-mail till adressen: [email protected]
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2014-01-04 00:31:27

Tänkte bara tipsa om att Sweden Rock Shop finns det t-tröjor oxå + några smycken!

http://m.swedenrock-online.se

Svar: Åh, tack så mycket för tipset. Skriver absolut ett inlägg om detta ;)
themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Elvina

Publicerad 2015-09-30 13:06:04

Kan du skriva fakta om Cassandra Clare?

Svar: Jag kan absolut skriva fakta om Cassandra Clare. Det kommer att komma upp så fort jag får tid till det. :)
themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Jasmine

Publicerad 2016-11-05 23:13:30

Hej, jag undrar om the infernal devices och the dark artifices kommer att översättas till svenska. Hoppas verkligen att de kommer ut på svenska.
Sen undrar jag om stad av skuggor kommer ut i inbunden format igen på svenska, hade varit skönt att slippa köpa den i pocket om jag har alla andra i inbunden format.

Svar: Hej!
Då detta endast är en fan-blogg, så kan jag tyvärr inte svara på dina frågor rakt av. Men jag kan framföra detta till min kontakt på Bonniers, som ger ut böckerna på svenska.

Sist jag pratade med henne hade de inga planer på att ge ut Cassandras andra böcker om skuggjägare på svenska, men då jag vet att det är många fler med dig som gärna vill läsa TID och TDA på svenska, så kanske de kan förstå att de borde översätta och ge ut även dem.

Jag återkommer med ett svar när jag får ett.
themortalinstruments.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej