Nya photoshoot bilder på Em & Alberto

Publicerat: 2016-05-29, 15:14:12 i Alberto Rosende/Simon, Bilder, Emeraude Toubia/Isabelle, Shadowhunters,

Fem nya bilder på Emeraude Toubia och Alberto Rosende som spelar Izzy och Simon i Shadowhunters har släppts via Shadowhunters facebooksida.
Bilderna ser ut att komma från den photoshoot-session som skådespelarna gjorde för några månader sedan, innan Shadowhunters drog igång i januari. Det är endast en av dessa fem bilder på Em och Alberto som har visats förut.
 
 
Hoppas ni att vi får se mer av Sizzy i säsong 2 av Shadowhunters?
 
 

Cassandra Clare kommer släppa nya böcker med Magnus Bane

Publicerat: 2016-05-26, 17:56:22 i Cassandra Clare, The Bane Chronicles,

Verkar som att vi kommer att få mera Magnus Bane!!
 
Cassandra Clare planerar nämligen att släppa en ny boktrilogi, för vuxna, om fansens favorit Magnus Bane. Cassandra kommer att skriva böckerna tillsammans med Wesley Chu. Den första boken i serien är planerad att släppas i november 2017.
 
Magnus Bane har blivit lite av en favorit för Cassie. Han har många hemligheter och det finns så mycket som vi ännu inte vet om honom. Från historier om hans första kärlek till hemligheterna om var han kommer ifrån. Detta var något som Cassie kunde dykna ner i när hon skrev The Bane Chronicles, den första serien om Magus Bane. Cassie ser fram emot att nu kunna dyka ännu djupare i dessa tre kommande böcker som helt kommer att handla om Magnus, hans förflutna, hans framtid och hans nutid.
 
Wesley Chu ser också fram emot att kunna bidra till den värld som Cassandra har skapat. Han tycker att böckerna och karaktärerna är ikoniska och Magnus är en favorit hos fansen. Han kan inte vänta på att få ge fansen allt det som de vill ha, och också saker som de inte vill ha.
 
källa

Kat & Emeraude på premiären av "Alice Through the Looking Glass"

Publicerat: 2016-05-26, 13:25:31 i Bilder, Emeraude Toubia/Isabelle, Katherine McNamara/Clary,

Jag ber om ursäkt för att bloggen har varit ganska inaktiv de senaste veckorna, men jag har som jag skrev i ett tidigare inlägg, skrivit ett examensarbete som tagit all min tid.
Men nu är arbetet inlämnat och jag hoppas och tror att jag framöver skall ha betydligt mer tid till att blogga. ;)
------------------------------------------------
Nu till det som detta inlägg egentligen skulle handla om...
 
Kat McNamara (Clary) och Emeraude Toubia (Izzy) var den 23 maj på premiären av filmen Alice through the Looking Glass, som var i Los Angeles.
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dagens bild

Publicerat: 2016-05-24, 06:00:00 i Dagens bild, Shadowhunters,

Dag 1 för att skriva manuset till Shadowhunters säsong 2, med alla manusskrivarna, var igår.
bildkälla
 
Vad hoppas ni att det kommer att ta med i säsong 2?

Sorry för dålig uppdatering!

Publicerat: 2016-05-17, 12:53:17 i Bloggen, Cassandra Clare, Shadowhunters,

Som ni nog har märkt så har det varit ganska dålig uppdatering här i bloggen under de senaste veckorna och det beror främst på att jag just nu är i slutet av att skriva en kandidatuppsats som tar sjukt mycket tid och energi.
Det har inte heller funnits så mycket nytt att skriva om varken Shadowhunters eller Cassies böcker, och jag har som sagt inte haft så mycket tid till att leta upp något nytt att skriva om.
 
Tyvärr har jag även känt att jag har haft behov av att få en liten paus från bloggen, det var väldigt intensivt under de veckorna när serien var igång och efter det har jag egentligen inte haft någon lust att blogga, men ändå känt mig tvingad att ge er något varje dag då jag absolut inte vill att bloggen skall gå i graven.
 
Förhoppningsvis får jag mer ork och energi att ta tag i bloggen igen efter att jag är färdig med min uppsats i slutet av Maj. Då är det även sagt att inspelningarna av säsong 2 skall dra igång.
Men fram tillsdess kommer ni nog endast att få dagens GIF/bild, och möjligen några få fler inlägg om jag ser att något viktigt kommer upp.
 
Jag hoppas att ni kan orka att hålla ut tills i slutet av nästa vecka, när jag förhoppningsvis skall kunna blogga som vanligt igen.
Om ni har sett att jag har missat något får ni gärna skriva det till mig här i bloggen, via e-mail, facebook/twitter/tumblr. Ni hittar alla de sociala medier som jag finns på i menyn till höger ---->