Julkalender 2016 - Lucka 2

Publicerad 2016-12-02 11:47:56 i Julkalender,

 
I dagens lucka får del 2 i fanficen. Har ni missat att läsa första delen hittar ni den i lucka 1.
________________________________________________________
 

Del 2

Clary tittar på sin telefon. Fortfarande inget svar från Jace, tänker hon och reser sig upp från sängen. Hon tar med sig telefonen och går ut i korridoren. Det är inte alls likt Jace att inte svara när hon ringer. Det har nog aldrig ens hänt, tänker hon och svänger runt ett hörn.

Hon hör ljud längre bort och går dit. Där får hon se Izzy som tränar tillsammans med en man som Clary aldrig tidigare har sett. Hon lutar sig mot väggen, lägger armarna i kors och tittar på Izzy och mannen. Även om de tränar så ser det ut som att de dansar med varandra. Väldigt vackert ändå tänker Clary som helt plötsligt väcks från sin dagdröm av Izzy som tydligen har upptäckt att Clary är där.

”Clary, vad gör du här?” Frågar Izzy och skyndar sig över till Clary. Mannen vänder sig om och går till andra änden av rummet, där han torkar bort sin svett med en handduk.

”Jag hörde några ljud härifrån. Jag trodde att det kanske var Jace. Han svarar inte när jag ringer till honom.”

”Som du kan se så är inte Jace här.”

”Nej, jag kan se det.” Säger Clary med ett litet leende och tittar på mannen, som nu är i full färd med att packa ihop vapen som han slänger ner i en röd bag med en runa på.

Izzy vänder sig om snabbt för att se vad Clary tittar på och vänder sig sedan tillbaka till Clary. ”Åh, det där är Erik. Han är en instruktör från Idris. Jag hade tänkt att lära mig att slåss lite mera än att bara med min piska. Erik är väldigt duktig faktiskt.”

”Ja, det tror jag säkert.” Säger Clary som nu studerar Erik när han tar av sig linnet, visar sin muskulösa rygg och tar på sig en vit t-shirt som stramar åt på alla rätta ställen, så att hans muskler blir extra tydliga.

”Det är sant. Han är bara här för att träna mig. Jag ville inte åka till Idris, vilket var det som han föreslog. Jag ville hellre att vi tränar här, i institutet. Vem vet när ni behöver min hjälp med att slåss mot demoner eller nedomvärldare!”

”Bra tränat idag Isabelle. Vi ses kanske vid middagen sen?” Säger Erik som passerar förbi dem.

”Vid middagen?” säger Clary och ser frågande på Izzy.

”Han stannar givetvis kvar här i institutet till dess att träningen är avklarad. Han hade ändå inte så mycket att göra i Idris, sa han.”

”Okej.” Säger Clary som tar upp händer för att visa att hon inte längre tänker prata om saken.

Izzy springer till andra sidan av rummet och hämtar sina saker. Clary väntar in henne innan hon frågar: ”Du har inte sett Jace, alltså?”

Izzy skakar bara på huvudet innan hon säger ”Nej, Magnus ringde mig förut och undrade om jag hade sett till Alec. Han var tydligen sen hem till Magnus. Och han brukar aldrig vara sen, speciellt inte när han ska till Magnus. ”

”Hmm, det var konstigt” säger Clary.

De stannar till utanför Izzys rum när hennes mobil ringer. Hon slänger ner väskan på golvet och rotar runt bland sakerna i den innan hon fiskar upp sin mobil, visar skärmen för Clary som visar ”Magnus” och svara. Hon vänder sig till Clary med stora ögon och öppen mun. När hon lägger på säger hon bara:

”Magnus är tydligen på väg hit NU!”

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej