Shadowhunters 3x11 "Lost Souls" beskrivning

Publicerad 2019-01-11 22:27:59 i Shadowhunters, Säsong 3,

Nu börjar det äntligen hända något i Shadowhuntersvärlden. Freeform har nämligen släppt en beskrivning av avsnitt 3x11 - Lost Souls. Yep jag antar att vi har kommit till bok 5 i seriens snabba handling. 
 
Luke Baines Joins the Cast as Jonathan Morgenstern

Fan favorite series “Shadowhunters” returns with all new episodes on MONDAY, FEB. 25, at 8:00-9:01 p.m. EST/PST. In the emotional midseason premiere, everyone is dealing with the loss of Clary and are trying to move on best they can. Unbeknownst to them, the Shadowhunters face a new level of evil that they can’t even imagine with the arrival of Jonathan Morgenstern (Luke Baines), the true form of Clary’s brother.

With the loss of Clary after Lilith’s apartment exploded, Alec, Isabelle and Jace try to come to terms with what has happened. Glad to have their brother back, Alec and Isabelle are still worried about Jace, who is taking the actions of The Owl very hard. Magnus is also mourning the loss of his magic and finds himself in a new position—having to rely on others for help.

Meanwhile, Maia tries to help a devastated Simon who has lost his family and his best friend. But unknown to everyone, Clary is alive and finds herself in a new and dangerous predicament.
Avsnitt 3x11 sänds 25 februari i USA och finns på Netflix 26 februari.

Kommentarer

Postat av: Mariah

Publicerad 2019-01-12 10:24:40

Vet inte vad jag ska säga. Känner mig i huvudsak motvillig till att se avsnittet. Sure, kan se deras tanke med vissa saker men... mest problem känner jag att jag har med att Magnus förlorat sina krafter. Simon offrade väl sina ”krafter” istället? I sista boken? Handlingen hoppar så att det gör mig less. Om det inte slutar med Simon som människa, tillsammans med Izzy.. och ja typ det mesta son hände i CoHF så nej... nej :(

Svar: Jag håller faktiskt med om det mesta. Jag förstår inte alls idén med att Magnus har förlorat sina krafter, annat än att vi nu troligen kommer att få se en annan sida av honom, men varför?
Jag har slutat att jämföra seriens handling med böckerna för de är så långt ifrån dem som man kan komma typ. Men jag hoppas ändå att de kommer att avsluta serien på samma sätt som det slutar i CoHF.
Vad jag vet och har läst så kommer vi iaf att få Sizzy i 3B - vilket alltid är något!

Men handlingen går så snabbt fram så att man nästan får whiplash- skador... Frågan är ju om 3B kommer att vara bara baserat på LoS?
De två sista avsnitten skall ju tydligen vara för att knyta ihop allt och vara baserat på CoHF. Den tjockaste boken får två avsnitt. Lycka till med att få med det viktigaste på två avsnitt. Nej jag ser inget hopp för det.
themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Mariah

Publicerad 2019-01-13 19:40:49

By the Angel, no. Att få ihop den tjockaste TMI boken i två avsnitt, löst baserat eller ej, det kommer inte att hålla. Blir inte heller förvånad om de låter några onödiga företeelser ta upp minst halva avsnitten. Nej, hoppet är ute. Det är bara att stötta varandra i dessa svåra Shadowhunters-tider. Men oh well, de valde iaf bra skådespelare och för dessa (främst Magnus och Simon) kan jag ta mig igenom resten av säsong 3 för - although jag inte förstår att det inte bara kunde bli en hel säsong till...

Svar: Jag är rädd för att vi typ inte kommer att få något ifrån CoHF utan det kommer bara att vara en massa eget som de har hittat på. På sin höjd kanske vi får samma slut - alltså att de par som är tillsammans i slutet av boken även är det i serien. Men som du säger så får vi troligen en massa onödigt - som typ med Ollie. Jag fattar fortfarande inte vad hennes grej är i serien. Hon är inte med i böckerna, så varför är hon ens med i serien? Hon är en helt onödig karaktär som de gärna hade kunnat skippa.

Jag håller också med om att Magnus och Simon gör det värt att se klart serien.
themortalinstruments.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej