Kommentarer

Postat av: Magdalena

Publicerad 2018-09-25 14:57:09

Roligt med nedräkningen, det känns faktiskt som att releasedagen kommer lite närmare allt eftersom :)

Jag fick ett provkapitel ur den här boken som en gåva idag, i ett annat bokpaket :) Jätteroligt! Men nu har jag rejäl beslutsvånda, för även om jag är superdupersugen på att läsa (såklart!!), så misstänker jag att det skulle göra väntan till releaseen ännu olidligare... även om det bara är några få sidor, är ju liksom en teaser... Hmm... Bästa sortens lyxproblem ;)

Jag kan ärligt talat inte ens minnas när jag senast längtade så här mycket efter en bok? :) (Måste nog ha varit nån av Maggie Stiefvaters?)

Som tur är släppte en av mina andra favvoförfattare, V E Schwab, en ny bok idag (Vengeful, del 2 i Villains-serien) så jag har nog nåt riktigt bra att läsa ikväll oavsett :)

Jag är nyfiken på vilka andra favvoförfattare Cassie Clare-fansen har. Berätta gärna, alla ni som läser detta :)

Svar: Men shit vad avundsjuk jag blev nu att du fått ett kapitel ur boken... Men det kanske är det som redan finns online? Typ kapitel 3 eller 5 eller vad det nu är?!
Jo, de provkapitlen brukar ju inte direkt hjälpa, eftersom man så gärna vill läsa mer och mer och mer.

Tror nog inte att jag heller har längtat så här mycket efter en bok, möjligen kanske den sista HP boken? Men jag har inget minne av att det var på den här nivån.

Åh, jag har inte läst något av varken Stiefvater eller Schwab, men jag har sett deras böcker överallt på Instagram (är ju en ihärdig bookstagrammer, och vissa böcker ploppar upp typ hela tiden) så jag tror nog att får långa någon av deras böcker på biblioteket snart för att se om det är något att ha.

Annars så läser jag mest YA, har nästan tagit mig igenom Sarah J Maas bokserie - Throne of Glass, där ju sista boken släpps i oktober. Men inte alls lika hypad på den som Queen.

Jag läser även Outlander serien, och böcker av Rick Riordan.

Cassandra och Rowling är mina två absoluta favoriter och sedan läser jag mest vad jag känner för.
themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Magdalena

Publicerad 2018-11-03 21:56:26

Oj förlåt! Jag har visst helt missat att svara. Jo, det är nog samma kapitel som finns att läsa online.

Åh, är du bookstagrammer? Det visste jag inte! Sånt följer jag ju jättegärna på IG, undrar just om jag redan följer dig utan att veta att det är du? :) Jag hittar inte ditt instagramnamn här på bloggen, är det hemligt eller vill du berätta? :)

Jättebra idé att låna Stiefvater på bibblo! Hon skriver helt fantastiskt bra (Shivertrilogin är min personliga favorit, men jag tror att Raven Boys är den som är generellt mest omtyckt). :)

Jag läser också mest YA :) Gillar Maas, hon är ju toppen! Jag är på tredje boken i Court-serien, och läser just nu andra boken i Throne-serien :) Det är så roligt när man "upptäcker" en serie sent och kan sträckläsa utan att måsta vänta år innan nästa bok kommer ut..! Men jag håller med, även om de är bra så är de ju inte i närheten av Cassie Clare-bra :)

Riordan har jag faktiskt aldrig läst, men haft på min lista länge. Kanske dags för mig att ge dem lite högre prioritet?

Jag började läsa Outlander och kom en bra bit in i första boken, men sen la jag den åt sidan (varför? minns inte... gissningsvis bara för att jag hittade annat jag ännu hellre ville läsa just då) och har inte kommit mig för att läsa ut den än.

:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej