Shadowhunters får en sista säsong.

Publicerad 2018-06-05 09:21:05 i Shadowhunters, Säsong 4,

Freeform har nu gått ut med att Shadowhunters får en sista säsong som kommer att sändas under 2019. Ingen mer info finns just nu, men jag skall leta reda på mer när jag kommer hem imorgon. 

(null)


Har försökt att hitta lite mera info så här på morgonkvisten innan vi drar ut för att titta på Buckingham Palace - och det verkar som att säsong 3B kommer vara den sista säsongen. Och att det är den som är flyttad till våren. Alltså inte säsong 4. 

_

Ett supertack till Magdalena som "tipsade" mig om denna inte så roliga nyhet. 🙁 

Kommentarer

Postat av: Mariah

Publicerad 2018-06-05 16:38:32

Såg detta på twitter på väg hem från jobbet idag, utmattad och så kommer denna nyhet. Alltså wth? Jag hade haft hopp om att de skulle ha 6 säsonger, en för varje bok, men att korta ner detta till 3, det händer bara inte. 5 hade jag kunnat tänka mig. Kanske Netflix kan ta över från freeform helt och hållet (typ som att jag hoppas att de ska göra med Lucifer). Hmm vet inte, är något chokad faktiskt :/

Svar: Jag vet. Läste dock någonstans att Netflix har valt att inte längre vara med och betala för Shadowhunters vilket betyder att Freeform tydligen inte alls har råd att ha kvar Shadowhunters. Är ju ganska mycket specialeffekter inblandat i serien och det kostar ju pengar. Så nu när Netflix inte längre vill betala något så fanns det tydligen inget alternativ förutom att lägga ner serien. 😧
themortalinstruments.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej