1 Dag kvar till Queen of Air and Darkness

Publicerad 2018-12-03 19:18:13 i Queen of Air and Darkness, The Dark Artifices,

Shit, shit, shit... I morgon är dagen D då Queen of Air and Darkness ÄNTLIGEN släpps!! Kan verkligen inte fatta att vi är där.
 
Hur många av er har förhandsbokat boken och hoppas på att den dimper ner i brevlådan i morgon? Eller tänker ni vara på bokhandeln när de öppnar?
Själv har jag förhandsbokat den, men kommer troligen inte att få den fören om några dagar så jag kommer nog köpa den som e-bok i morgon - det finns liksom ingen chans att jag tänker vänta på den fysiska boken.
 
I Queen of Air and Darkness kommer vi att få se mer av Ash som kommer att ha en signifikant roll i historien som kommer att leda till The Wicked Powers.
Ash kommer även att vara några år äldre än han var i Lord of Shadows - p.g.a. att tiden fungerar annorlunda i Féernas rike.

Kommentarer

Postat av: Magdalena

Publicerad 2018-12-03 19:48:57

Hurra! :D Jag har lite dagen före julafton-känsla :D

Men jag har inte fått nåt svar från Waterstones än, efter jag svarade på deras "problems processing your order"-mejl (tusen tack för medkänsla, för att du förstår!), så jag vet fortfarande inte säkert om min definitivt är avbokad eller inte. Jag har sett på Twitter att flera andra fått bekräftelse idag på att deras böcker skickats, så jag fortsätter hoppas. Om jag hade vetat säkert hade jag beställt från Bokus istället, men nu är det väl bara att vänta och se.

Jag såg att e-boken dök upp på piratsidorna redan för några timmar sedan. Superfrestande, måste jag erkänna...

Jag har sett till att jag inte har några planer alls i morgon, så att jag kan läsa precis hela dagen om jag vill :) Och sett till att läsplattans batteri är laddat. Har laddat upp med mitt favvote och choklad också, hehe :)

Snart, snart, snaaart..!! :D

Svar: Samma här! Känslan är absolut den samma om inte ännu mera spännande.
Men alltså va? Shit så frustrerande att inte ens fått något svar på NÄR boken kommer att skickas. Jag skulle typ ha fått panik. Men är desto gladare att det nu finns e-böcker som man kan läsa så länge.

Oj, oj... visste inte alls att den var uppe på piratsidorna redan. Men inte så chockerande. Det är väldigt frestande, men jag tror jag skall vara en laglydig medborgare och faktiskt köpa den som e-bok.

Du är sååå smart. Tyvärr har jag inte haft möjligheten att ta ledigt imorgon. Om jag inte blir "sjuk". Men nej har inte riktigt tid med det heller. Så jag får se hur mycket jag orkar eller hinner läsa imorgon efter jobbet.
themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Magdalena

Publicerad 2018-12-04 16:22:07

Nu fick jag mejl från Waterstones om att de skickat min bok! :D :D :D Hurra!! Vilken lättnad och glädje :D

Jag kunde inte hålla mig, började läsa i morse! :) E-bok, men tyvärr hittade jag ingenstans att köpa den(?!) så det fick bli ett fulalternativ tills dess att Bokus eller nån annan som tillåter köp från Sverige börjar sälja...

Sååå härligt att äntligen få läsa fortsättningen av denna berättelse! :) Även fast jag har väldigt höga förväntningar så blev jag positivt överraskad redan i första kapitlen -- så himla lätt att komma in, ingen startsträcka alls utan jag blev helt absorberad redan från första början :) Men jag insåg snabbt att jag hade underskattat behovet av näsdukar,... även fast vi alla ju redan visste att det skulle bli känslosamt.

Svar: Åh så bra och kul för dig att de äntligen skickat boken! :D
Tänkte kika runt nu vart man kan köpa den som ebok i sverige, men det verkar inte som att det alls går?! o.O Så jag får nog leta på någon fulsida jag med för att få den. Nu har man ju längtat så länge så jag orkar faktiskt inte vänta ännu mera!

Shit nu blir jag superpeppad på att få börja boken. Nästan så att jag inte har tid att uppdatera bloggen ;) för jag vill ju börja läsa.
themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Magdalena

Publicerad 2018-12-04 18:42:45

Haha, nä det är helt okej om du inte uppdaterar bloggen närmsta veckan/veckorna -- vi alla kommer väl ändå vara upptagna med boken :)

Säg till om du vill att jag mejla över en fil till dig. Epub eller om jag ska konvertera till nåt annat format?

Svar: Haha, va bra. ;) Kommer nog uppdatera ändå - men nu lär det ju vara mindre boknyheter att lägga upp på ett tag.
Ja, du får gärna mejla den. Epub fungerar bra - du kan skicka den till [email protected]
themortalinstruments.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej