Kommentarer

Postat av: Mariah

Publicerad 2018-04-25 11:40:12

Omg, var det bara jag som hade ett moment när Brother Zacharaiah gjorde entré? Kan inte ha varit det haha. Men gud vad lycklig jag blev - finally! Har längtat så och var särskilt nöjd när han och Magnus pratade om Will och när han nämnde ”but that is a story for another time”. Lycka. Obeskrivlig lycka :’)
Men annars.. hmm. Jag är glad att Clary och Magnus äntligen (!) insåg och även kom fram till felet med Jace, var ju på tiden att sanningen skulle komma fram men hennes sätt att säga ”it was you all along” kändes lite omotiverat, hade föreställt mig det på ett lite annat sätt antar jag.
Sen, är det bara jag som får vibbar att Alec kommer vara otrogen mot Magnus och att detta är det som kommer få dem att bryta? För jag gillar det inte. Det som sker i boken är typ steget värre än otrohet i det fallet (att försöka göra Magnus dödlig is kinda worse) - men det leder ju storyn framåt så det behöver ske...
Är fortfarande inte helt övertygad om Liliths skådespeleri eller tolkning av rollen -vet inte vad som är felet riktigt.
Och sist, jag hade nästan förväntat mig att Jace aka ugglan skulle ge sig på Izzys nya förälskelse, men så blev ju inte fallet. Vet inte vad jag tyckte om att han gav sig på Lukes partner - inte för att jag gillar henne så mycket fortfarande men hon kan ha ngt att bidra med nu när hon vet om skuggvärlden..
Och just det, kände några vibbar mellan Luke och Maryse men jag är inte övertygad. Det ska ju vara Luke och Jocelyn :( ... antar att de kan fungera ihop då de båda nu stötts ut av den värld de så länge känt till.. men jag vet inte :/
Lite för mycket som hände i avsnittet, de kunde ha dragit ut på det lite och gjort två avsnitt så hade det säkert kunna bli bättre. Glimten av Jem och de svar som tillkom gjorde avsnittet något bättre än om de hade utelämnat detta. Har ännu förhoppningar om en story som tillkommer parallellt i serien (kan ju vara värt när de når bok 5/6) eller möjligen en spinoff så småningom ^^

Svar: Nej, du var inte den enda som hade ett OMG-moment när Brother Zachariah kom in. Inte alls så jag hade föreställt mig att han skulle se ut. Men shit, jag klagar verkligen inte. Hoppas på att vi kommer att få träffa honom fler gånger.
Visst var det på tiden att sanningen om Jace kom fram, men för min del kunde de gärna ha fått väntat i några avsnitt till. Helt plötsligt fick Magnus en uppenbarelse om att kvinnan som besökt honom och demonen som attackerade Clary, var samma! Kände att det kanske gick lite fort från A till B där.

Och jag vet inte heller vad jag tycker om att "Ugglan" gav sig på Ollie. Gillar henne fortfarande inte och hade väl hoppats på att hon skulle dö eller nått, men nu lär vi väl få dras med henne i några avsnitt till när hon är typ demon och kommer vara med Lilith.

Åh, Lilith. Jag trodde faktiskt att jag skulle kunna tycka bättre om Anna Hopkins skådespelarinsats som Lilith ju längre säsongen pågick. Men nej, det är något med hennes tolkning som gör att jag inte riktigt kan ta henne seriöst. Synd för det är intressant karaktär, men ser henne fortfarande inte som säsongens "big bad".

Jag fick också vibbar av att Alec kommer att vara otrogen. Vill inte att det skall hända, men som du skriver så kommer det väl att få storyn att gå framåt, så jag antar att vi bara får vänta in det. Och sedan se Malec tillsammans igen, hoppas jag.

Gud vilka vibbar man fick av Luke och Maryse. Har läst att Luke kommer att få en ny förälskelse i säsong 3, men är det med Maryse? Hoppas nästan inte det. Det skulle bara kännas för fel, liksom.

themortalinstruments.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej