Shadowhunters säsong 3 premiärdatum & trailer

Publicerad 2017-10-07 19:52:23 i Alberto Rosende/Simon, Alisha Wainwright/Maia, Anna Hopkins/Lilith, Dominic Sherwood/Jace, Emeraude Toubia/Isabelle, Harry Shum Jr/Magnus Bane, Isaiah Mustafa/Luke, Katherine McNamara/Clary, Matthew Daddario/Alec, Shadowhunters, Säsong 3, Video, Will Tudor/Sebastian,

Vi har äntligen fått ett datum för när Shadowhunters säsong 3 kommer att ha premiär och det är LITE senare än väntat!
 
Under Shadowhunters panel på New York Comic Con avslöjade de att säsong 3 kommer att ha premiär... 3 april 2018.
 
Utöver att ge oss premiärdatumet för säsong 3 har Freeform även gått ut med att de vill ha ytterligare 10 avsnitt av serien, vilket kan betyda att det blir en fjärde säsong.
 
Under panelen gav de oss även lite andra nyheter och visade en trailer för säsong 3:
 
Anna Hopkins, som har varit med i serien Arrow, kommer att spela Lilith - huvudfienden i säsong 3.
 
Javier Munoz, som spelat Alexander Hamilton i Broadway musikalen Hamilton, kommer spela Lorenzo Rey, en fiende till Magnus Bane.
 

Kommentarer

Postat av: Magdalena

Publicerad 2017-10-08 13:51:36

Vilken bra trailer!! :D

Ääääntligen ett premiärdatum att se fram emot! :D Men ååh, va' långt bort det känns, jag håller ju redan nu på att längta ihjäl mig..!

Hurra för 10 till episoder! Hoppas det bara är en "delorder", dvs att de beställer ytterligare 10-12 avsnitt sen så vi förhoppningsvis får en lång 4e säsong :)

Jag har inga tankar alls om de nya skådisarna, men nog blir det säkert bra :)
(Jag har ju sett Arrow, men har faktiskt inget minne alls av rollfiguren hon spelade...)

Svar: Kände samma sak - så kul att äntligen få ett premiärdatum, men det känns verkligen sååå långt fram i tiden. Kan väl hoppas på att det sena datumet gör att det inte blir ett långt uppehåll mitt i säsongen.
Det är lite oklart just nu om de ytterligare 10 avsnitten är för säsong 3 (som i sådana fall kommer få 30 avsnitt!) eller om det är för säsong 4. Känns ju lite kort att bara ha 10 avsnitt, men som du skriver så kan vi ju alltid hoppas på att de beställer några avsnitt till. Även om risken finns, att de tänker lägga ner serien efter säsong 3 och att de 10 ytterligare avsnitten är för att få till ett bra avslut av serien.

Men den teorin hoppas jag inte kommer stämma.

----

Jag har också sett Arrow, men har absolut inget minne av henne.
themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Magdalena

Publicerad 2017-10-08 19:30:52

Gulp... Nej hjälp, inte får de redan nu börja tänka på avsluta så himla i förtid! Måste vara säsong 4, nåt annat vill jag inte ens tänka på... Please, please, please!

Joo, hoppas verkligen du har rätt om att det kanske inte blir nåt outhärdligt långt uppehåll mitt i, i så fall :)

Postat av: Karolina Lundberg

Publicerad 2018-03-20 20:24:53

Jag älskar Shadowhunters. Jag undrar om det är någon när säsong 3 på Netflix kommer ut.

Svar: Hej! Så kul att du älskar Shadowhunters. Och att du läser min blogg. Säsong 3 har premiär imorgon 21 mars på Netflix. Så det är bara att du sitter bänkad vid kl. 11.00 svensktid (om du inte har annat för dig då vill säga), då skall det nyaste avsnittet läggas ut.
Kom gärna tillbaka till bloggen efter att du sett avsnittet för att diskutera det med oss andra i blogginlägget som jag lägger upp imorgon.
themortalinstruments.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej