Uppdaterad schema för Cassandra Clares kommande böcker

Publicerad 2017-05-31 18:23:46 i Cassandra Clare, Chain of Gold, Chain of Iron, Chain of Thorns, City of Bones, Magisterium, Queen of Air and Darkness, Stad av Skuggor-bok, The Black Volume of the Dead, The Dark Artifices, The Eldest Curses, The Last Hours, The Lost Book of the White, The Mortal Instruments, The Red Scrolls of Magic, The Wicked Powers,

Cassandra Clare har alltid något att göra verkar det som om man tittar på hennes schema för när hennes böcker kommer att släppas på engelska. Inga planer finns tyvärr i nuläget på att översätta någon av böckerna till svenska.
 
Detta schemat är uppdaterat från det schemat som jag lade upp för några månader sedan, då bl.a. böcker som redan har släppts är borttagna och definitiva releasedatum för böcker som släpps under andra halvan av 2017 nu finns med.
 
2017
  • The Silver Mask* (Magisterium #4) - 10 Oktober
  • The Mortal Instruments: The Graphic Novel, Vol. 1** - 31 Oktober
  • City of Bones (Stad av Skuggor) - 10 års jubileumsutgåva - 7 November
 
2018
  • The Lost Book of the White*** (bok 1 av serien The Eldest Curses, som också kallas för “Malec böckerna”) - 20 mars (enligt Amazon)
  • Chain of Gold (The Last Hours, Bok 1) - på hösten?
  • The Enemy of Death* (Magisterium #5, sista boken): Augusti, September eller Oktober
 
2019
  • Queen of Air and Darkness (The Dark Artifices Bok 3) - på våren?
  • The Black Book of the Dead*** (bok 2 av The Eldest Curses, som också kallas för “Malec böckerna”) - på hösten?
 
2020
  • Chain of Iron (The Last Hours, Bok 2) - på våren?
  • The Red Scrolls of Magic*** (bok 3 av The Eldest Curses, som också kallas för “Malec böckerna”) - på hösten?
 
2021
  • Chain of Thorns (The Last Hours, Bok 3) - på våren?
 
Efter 2021
  • The Wicked Powers: Finns ännu inte med i schemat!

* skriven tillsammans med Holly Black
** ytterligare volymer kommer att komma
*** skriven tillsammans med Wesley Chu

Cassie skriver även på en ännu hemlig high fantasy (högfantasy) roman (eller trilogi) som inte har något med Skuggjägareböckerna att göra. 

källa

------------

Minst en ny bok från Cassie fram till 2021 verkar det som! Vilken av böckerna ser ni mest framemot att få läsa?

Kommentarer

Postat av: Magdalena

Publicerad 2017-06-01 00:20:45

Vilken härlig lista! Hon är verkligen superflitig :)

Just nu ser jag mest fram emot att läsa Lord of Shadows (väääntar...), TMI: The Graphic Novel och The Lost Book of the White.

Men ärligt talat ser jag fram emot precis varenda en, inkl Magisterium som jag inte ens påbörjat än :)

(Jag köpte faktiskt tv-serie-utgåvan av City of Bones, så jag hoppar nog över jubileumsutgåvan.)

Vilken/vilka ser du själv mest fram emot? :)

Svar: Ja men eller hur! Jag förstår inte hur hon hinner med att skriva så många böcker per år. Kanske för att hon inte har några barn att ta hand om, bara några katter ;) så hon kan väl spendera det mesta av sin tid till att skriva... men ändå.
Men alltså har du fortfarande inte fått LoS?

Självklart ser jag framemot alla. Men mest Queen of Air and Darkness, The Lost Book of the White (Magnus är en av mina fav. karaktärer så jag älskar att läsa allt med honom) och Chain of Gold - starten på en ny serie och vi kommer att få träffa på Tessa, Will och Jem igen.

Jubileums utgåvan av COB verkar ju innehålla en massa extra material så jag funderar faktiskt på att köpa den när den släpps om den inte är allt för dyr vill säga.
themortalinstruments.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej