Lord of Shadows kan nu köpas

Publicerad 2017-05-19 18:10:27 i Lord of Shadows, The Dark Artifices,

Även om Lord of Shadows har officiellt releasedatum 23 maj, så kan ni redan nu köpa boken, via olika online bokhandlar.
 
Bokus - 99kr.
Adlibris - 112kr.
 
Bokens handling är följande:
 
Sunny Los Angeles can be a dark place indeed in Cassandra Clare's Lord of Shadows, the sequel to the #1 New York Times and USA TODAY bestselling Lady Midnight. Lord of Shadows is a Shadowhunters novel. Emma Carstairs has finally avenged her parents. She thought she'd be at peace. But she is anything but calm. Torn between her desire for her parabatai Julian and her desire to protect him from the brutal consequences of parabatai relationships, she has begun dating his brother, Mark. But Mark has spent the past five years trapped in Faerie; can he ever truly be a Shadowhunter again? And the faerie courts are not silent. The Unseelie King is tired of the Cold Peace, and will no longer concede to the Shadowhunters' demands. Caught between the demands of faerie and the laws of the Clave, Emma, Julian, and Mark must find a way to come together to defend everything they hold dear-before it's too late.
 
Jag beställde min bok för 2 dagar sedan och idag hade jag den i brevlådan. Så jag vet vad jag skall göra i helgen i alla fall ;)
 
-----------
 
Någon av er som planerat att eller redan har köpt boken?

Kommentarer

Postat av: Magdalena

Publicerad 2017-05-19 21:07:00

Men vaa?! Har du redan fått din, lyckos!! :D

Jag hade den på bevakning, men tydligen "fel" version, så jag har inte fått nån avisering och hade ingen aning om att den gick att beställa redan. Men nu så, tack vare ditt tips, så har jag lagt beställning :) Taaack! :)

Men det lär väl som vanligt ta en vecka drygt innan den dyker upp i min brevlåda, så risken finns att jag kommer köpa e-boken också, om jag inte lyckas hitta tålamod att vänta... ;)

Ååh, va' roligt! Som jag har längtat!! :D

Jag önskar dig många långa sköna lästimmar i helgen! :D

Svar: Jag vet!!! Så himla glad att jag redan fått den. Trodde inte de skulle leverera den förens efter helgen, så snacka om glädjen när jag såg paketet i brevlådan. ****
Men, nej vad surt för dig att du inte fått någon notis alls om att boken nu går att köpa. Men alltid kul att mina tips kan glädja någon ;)
****
Alltså hallå... kostar e-boken 160kr?? Det är ju mycket dyrare än en fysisk bok. Hur kan det vara möjligt? När de inte ens behöver ta betalt för att trycka upp boken.
****
Åh, ja min helg kommer nästan enbart bestå av att läsa LOS. ;) Men om det händer något alldeles extra inom Shadowhunters eller böckernas värld får jag kanske ta några minuter till att uppdatera bloggen.
themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Magdalena

Publicerad 2017-05-19 21:25:46

Umm, hmmm... glöm det där jag skrev om eboken. Jag ser att den kostar ca 160kr, och så mycket är jag inte beredd att betala för en ebok, tyvärr :(

Postat av: Matilda

Publicerad 2017-05-20 13:50:50

Ingår extramaterialet (runorna) i upplagan?

Svar: Nej, tyvärr finns det inget extra material i mitt exemplar som jag köpte från Bokus. Vilket jag blev superbesviken på. Trodde ju bestämt att det skulle finnas i ALLA böcker som är första utgåvan. Men antingen så är inte dessa första utgåva (kan inte se någon info alls om det i boken), eller så är inte det helt enkelt inget extra material med i böckerna som Bokus säljer.
themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Matilda

Publicerad 2017-05-20 19:26:45

Kan det vara att det bara är extramaterial i hardcoverböckerna? Om du köpte den häftade? Tråkigt i vilket fall, jag beställde den häftade från bokus...

Svar: Ja, det är mycket möjligt att det är så det är. Ja, det är den häftade som jag har köpt, främst för att den var billigast. Men konstigt ändå, när jag i andra Cassie böcker har extra material och de är alla häftade.
Så... jaja, det är tråkigt om det inte är extra material med i boken, men det är väl i första hand för att få läsa boken som man köper den.
themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Magdalena

Publicerad 2017-05-22 09:02:09

Hej igen, Tina! Har du hunnit läsa i helgen? :)

Jag fick nyss mejl från Bokus att min order blivit avbeställd pga att böckerna är slutsålda :( Jag är jätteledsen och besviken :(

Provade att genast skicka beställning via Adlibris istället, i hopp om att de kanske har andra leverantörer? Håller tummarna!

Jag beställde den häftade, för jag gillar mycket bättre att läsa i det formatet.

Men om den är slut hos Adlibris också så får jag nog kanske överväga att köpa en inbunden istället, om de inte också är slutsålda...

Nää, va' uselt att det inte finns nåt extramaterial i den häftade utgåvan! :( Jag vet att Cassie Clare fick frågan på Twitter för en tid sedan, och svarade att jo alla utgåvor kommer ha samma extramaterial. Kan det ha blivit nåt fel nånstans? Hade jag vetat det innan hade jag nog kanske eventuellt köpt den inbundna ändå...

Svar: Hej Magdalena! Jag har hunnit att läsa runt 200 sidor i helgen. Tyvärr hinner jag inte läsa 24/7, även om jag skulle vilja, för boken är bara såå bra. :D

Va?! Åh, nej... fan vad synd! Shit alltså jag lider verkligen med dig.
Hoppas verkligen på att Adlibris inte också är slutsålda då. Förstår verkligen att du inte vill vänta hur länge som helst på att få läsa den. Med tanke på att e-boken var så himla dyr också!!

Ja, jag funderar också på om det blivit fel med extramaterialet. För inte finns det något i mitt ex. och jag har också för mig att Cassie gått ut med att det i alla först utgåvor av boken kommer att finnas bilder på runorna i alla fall. Sedan kan det dock vara olika extramaterial beroende på vart ifrån boken säljs (främst USA).
Så antingen är inte mitt ex. en av första utgåvorna (lite konstigt, med tanke på att de borde ha tryck upp flera tusen ex. och alla de kan väl inte ha varit uppköpta redan innan boken släppts), eller så har Simon & Schuster valt att inte ha med extramaterial i sina böcker, eller så har det blivit fel någonstans.

Tyvärr står det ju inte alls på Bokus sida om det ingår något extramaterial i någon av utgåvorna. Frågan är ju om det finns något i den inbundna? Jag menar om den också säljs av samma bokförlag som ger ut den häftade, kanske de valt att inte ha med något extra i de heller.
Ingen idé att spekulera i något som vi inte vet, antar jag. Lite trist är det dock bara.

Skriv gärna och berätta hur det går för dig med att få tag på ett ex. Håller alla mina tummar och tår för att du kommer få hem boken snart.
themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Magdalena

Publicerad 2017-06-05 16:44:05

HURRA!! Gissa vem som fick bokpaket i brevlådan idag?! :D

Tusen tack för att du höll tummarna, det funkade bevisligen! ;)

Pga strulet med slutsålda böcker hos vissa av de svenska leverantörerna (dvs annullerade ordrar), så blev det till slut en hardback från BookDepository för mig. Det är en S&S/McElderry, first edition enligt bokdatat inuti, och har runorna på insidan av skyddsomslaget. Men så vitt jag kan se finns det inget extramaterial i övrigt :( Om det inte är "inbakat" nånstans som ett vanligt kapitel eller nåt?

Det är väl bara att hoppas att de kommer släppa extramaterialet på webben så småningom?

Happiness overload nu, hehe..! :D Bok att börja läsa idag (nu genast!!) och nytt avsnitt av tv-serien i morgon på Netflix, väl? :D

Hurra!! :D

Svar: Åh härligt att det nu har löst sig till slut. :D
Men, vad fuskigt att du har fått med runorna... kan inte förstå att de inte alls var med i min utgåva som absolut måste ha varit en first edition!
Övrigt extramaterial brukar alltid finnas sist i boken. Så finns inget där, finns det nog inget mer tyvärr.

Ja, gud jag hoppas verkligen att de kommer att släppa något av de olika extramaterialen på webben. Det fanns ju så många olika och vi "die-hard-fans" vill ju inte gå miste om något bara för att vi inte köpt en viss upplaga av boken.

Japp, det skall absolut vara ett nytt avsnitt av Shadowhunters att se på Netflix imorgon. Så du får allt lägga ifrån dig boken under de 40 minuterna så att du inte missar avsnittet ;) *hehe*
themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Magdalena

Publicerad 2017-06-05 21:36:08

Jo, verkligen fuskigt och bäddat för besvikelse när de går ut med info som inte stämmer :(

Eller hur, håller helt med dig.

Hehe, ja vilket härligt lyxproblem att ha! Både bok och Netflix :D Underbart! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej