Schema för kommande skuggjägare-böcker

Publicerad 2017-03-14 18:29:25 i Cassandra Clare, Chain of Gold, Chain of Iron, Chain of Thorns, City of Bones, Lord of Shadows, Magisterium, Queen of Air and Darkness, Shadowhunters, The Black Volume of the Dead, The Dark Artifices, The Eldest Curses, The Last Hours, The Lost Book of the White, The Red Scrolls of Magic, The Wicked Powers,

 
Cassandra Clare har nyligen uppdaterat sitt schema för när hennes olika böcker om skuggjägare kommer att släppas.
 
I nuläget ser schemat ut som följande:
 
2017
  • Lord of Shadows (The Dark Artifices - bok 2) - 23 Maj 2017
 
2018
  • The Lost Book of the White (bok 1 av serien The Eldest Curses, som också kallas för “Malec böckerna”) - Sent 2017/tidigt 2018.
  • Chain of Gold (The Last Hours, Bok 1) - 2018.  Inget specifik datum finns ännu. Men troligen under den senare delen av året.
 
2019
  • Queen of Air and Darkness (The Dark Artifices Bok 3) - 2019
  • The Black Book of the Dead (bok 2 av The Eldest Curses, som också kallas för “Malec böckerna”) - 2019
 
2020
  • Chain of Iron (The Last Hours, Bok 2) - 2020
  • The Red Scrolls of Magic (bok 3 av The Eldest Curses, som också kallas för “Malec böckerna”) - Sent 2020
 
2021
  • Chain of Thorns (The Last Hours, Bok 3) - 2021
 
20??
  • The Wicked Powers: Finns ännu inte med i schemat!

 

Övriga böcker som kommer att släppas:

  • Stad av Skuggor målarbok - April 2017,
  • City of Bones (Stad av Skuggor) - 10 års jubileumsutgåva i höst 2017,
  • Magisterium: The Silver Mask - I oktober 2017.

källa

------

Det ser alltså ut som att vi har många år av härlig läsning framför oss. Vilken eller vilka böcker ser ni mest fram emot att få läsa?

Kommentarer

Postat av: claceforever

Publicerad 2017-03-15 08:54:02

när kommer de ut i svenska?

Svar: I nuläget tror jag inte att det finns några planer på att släppa böckerna på svenska. Jag har varit i kontakt med Bonnier (som ger ut böckerna på svenska) men har inte fått något svar om vilka av Cassandras böcker som kommer att ges ut på svenska. De som är ansvariga för översättningar av böckerna verkar inte vilja svara på mina frågor.

Tyvärr verkar det inte heller som att några planer finns på att ge ut The Infernal Devices på svenska. Varför vet jag dock inte. Tycker att det är lite dumt, med tanke på att de har gett ut The Mortal Instruments.
themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Amanda

Publicerad 2017-03-15 17:28:50

Jag vill oxå att de kommer ut på svenska. då man är dålig på engelska och inte kan läsa den då.

Kul att dom ska ge ut en målarbok oxå :D kommer köpa den direkt :)

Svar: Åh, ja jag kan förstå det. Har som sagt varit i kontakt med Bonnier, men inte direkt fått något svar på om några andra av Cassandra Clares böcker kommer att släppas på Svenska. Men jag tror nog att jag får skriva till min kontakt igen, nu när ni verkar vara flera som väldigt gärna vill läsa böckerna på svenska.
Ja, målarboken ser jag också fram emot.
themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-03-24 08:18:58

Skulle du kunna återkomma om du kontaktat dem igen angående svenska översättningarna? Tycker det är otroligt synd att de inte ger ut TID b.la till svenska.. väntat hur länge som helst. Trodde de skulle komma ut eftersom de gett ut TMI..

Svar: Absolut! Jag kan ta kontakt med Bonnier igen, men tyvärr är det inte min kontakt som bestämmer vilka böcker som skall översättas, utan hon vidarebefordrar bara mitt e-mail till den som det berör och sedan hör jag inget mer. Men jag skall genast skriva till henne igen och höra om hon kanske vet något ändå. Så fort jag vet något så kommer jag skriva om det.
themortalinstruments.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej