Magisterium: The Silver Mask releasedatum & citat

Publicerad 2017-03-19 18:54:14 i Cassandra Clare, Magisterium,

Efter att ett fan har frågat Cassandra Clare när Magisterium 4: The Silver Mask kommer att släppas har Cassie bekräftat att det officiella datumet är 10 oktober.
Cassie skriver även att de (hon och Holly Black) behövde lite mera tid till att skriva färdigt boken än de vanligtvis behöver, då det är mycket som pågår för Call, både magiskt och emotionellt och därför har releasedatumet för boken blivit en månad senare.
 
Cassie har även delat följande citat från boken:
 
“I’ll kill you —“ There were tears on Call’s face as he flung himself at Alex. “I’ll kill you —“

“Stop him,” said Alex lazily, and seconds later, Call felt himself seized by a dozen Chaos-ridden, their grips like iron.

Alex’s eyes danced. “I made these, Makar,” he said, gesturing toward the Chaos-ridden in the clearing. “I am their creator, not you, not Constantine. They belong to me. They’re obedient to me.”

källa

-------------

Någon av er som planerar att läsa boken när den släpps 10 oktober?

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2017-03-21 12:51:00

Jag har inte läst denna serien för jag är ett sjukt ENORMT fan av Harry Potter och det känns som att Magisterium kommer kännas aslöjliga om man jämför. Har du läst dom och vad tycker du isåfall? Är det värt det?

Svar: Ja, jag har läst de tre böcker som hittills har släppts. Jag tycker de är helt okej om man inte jämför dem med Harry Potter. I det sammanhanget är det få böcker som lever upp till den klassen. Men jag skulle inte alls säga att Magisterium känns aslöjlig. Även om det finns en del likheter med att det är magi och att de går på en skola för magi och en skurk som vill åt huvudpersonen etc. så tycker jag ändå att det är en helt okej historia.
Jag tycker absolut att du borde läsa första Magisterium iaf. utan att jämför med HP (eller någon av Cassies egna böcker). Det märks ganska tydligt att det är böcker för åldrarna 9-12. Men det är väl även HP egentligen också? ;)
themortalinstruments.webblogg.se

Postat av: Sandra

Publicerad 2017-03-22 07:42:06

Okej, då ska jag läsa dom! Borde väl gå rätt snabbt B)

Svar: Ja, de är inte så jättelånga. ;)
themortalinstruments.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej