Shadowhunters 2x17 - A Dark Reflection

Publicerad 2017-07-25 10:00:00 i Shadowhunters, Säsong 2,

 
Shadowhunters avsnitt 2x17 - A Dark Reflection finns nu att se på Netflix.
Tyvärr har jag en hel del annat för mig och kommer nog inte kunna se avsnittet förens i kväll eller i morgon. Men jag hoppas kunna ge er min recension av avsnittet i morgon kväll.
 
Som vanligt får ni väldigt gärna kommentera avsnittet och/eller lägga eran röst på hur bra ni tyckte att avsnittet var:
Om ni inte kan se omröstningen ovan så kan ni hitta den via följande länk.

Kommentarer

Postat av: Mariah

Publicerad 2017-07-25 13:22:52

Oooohh shit, det är nu det händer! Lille lille Max kom i sebastians väg, vilket alla bokläsare förstod skulle hända förr eller senare men hoppats på senare :c Kinda därför jag på ett sätt avskyr att säga att det var ett bra avsnitt. Der var välgjort och utformat efter storyn. Alecs plikttrogenhet som sårar Magnus. Isabelles oro för Max. Maias förflutna med sin pojkvän (gah kan inte komma ihåg hans namn nu och jag skäns) som gör henne tveksam till Simon. Clarys kärlek till sin bror och hans kärlek till henne (oh och jag hade väntar mig den kyssen.. kom in i ett bra sammanhang men känner ändå - som i boken; wtf Jonathan..). Gah, vad kan jag säga; det var välgjort! :)
Ger avsnittet full pott denna tisdag! ^^ ... det enda jag finner ganska störande är Jonathans demonshadowhunter-skepnad... men man vänjer sig väl cx
Ser dock inte fram emot nästa avsnitt då jag kan ana vad som komma skall :c

Svar: Håller med om att det var ett väldigt bra avsnitt, även om Jonathans riktiga utseende bara är lite väl konstigt och absolut inte som jag hade föreställt mig att han skulle se ut.
Stackar lille Max... antar väl att det är nästa vecka som det händer!! Ser inte direkt fram emot just det. Jag tycker precis som du att de gärna kunde ha väntat ett tag med att inkludera just det i serien. Men gillar ändå att det händer i stort sett som i böckerna.

Det var även det som gjorde detta avsnittet speciellt bra. Att de tagit med så många händelser från boken/böckerna. Det var liksom så många "oh, det här känner jag igen" och det gillar jag.

Maias pojkvän var väl Jordan om jag inte kommer ihåg helt fel. Och han kommer ju vara med i säsong 3, då vi även får mer Maia.
themortalinstruments.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej