Missa inte premiären av Shadowhunters säsong 2 imorgon

Publicerad 2017-01-02 20:28:00 i Shadowhunters, Säsong 2,

 
Nu är det inte långt kvar tills dess att vi kan se säsong 2 premiäravsnittet "This Guilty Blood" på Netflix. Om de följer samma procedur som för säsong 1, så borde avsnittet finnas uppe på Netflix vid kl. 10.00 svensktid imorgon 3 januari.
 
När ni har sett avsnittet får ni gärna komma tillbaka hit och diskutera avsnittet. Precis som för alla avsnitt av säsong 1 så kommer jag att skriva min recension och mina tankar om avsnittet i ett blogg-inlägg efter att jag har sett avsnittet.
 
Avsnittets handling är följande:
 
Skuggjägarevärlden är på bristningsgränsen när Valentine och Cirkeln fortsätter att växa sig starkare för varje minut, medan vårat skuggjägareteam snabbt blir disillusionerade av Klaven och deras reaktion till de senaste händelserna. Lojaliteter kommer att bli testade, osannolika band kommer att knytas och förhållanden kommer att drivas till sitt yttersta när Skuggjägarna och deras Nedomvärldar-vänner försöker att hitta sina vägar i en ny värld.
 
Hur många av er är RIKTIGT taggade på det nya avsnittet?

Kommentarer

Postat av: Magdalena

Publicerad 2017-01-04 01:02:11

Jaaa, jag var riktigt Riktigt RIKTIGT taggad! :D Och nu är jag RIKTIGT taggad inför nästa avsnitt!! :D

Himmel va' bra det var!! Jag fick gåshud flera gånger under avsnittet, och bara det säger ju en hel del..! :D

Jag har ju hört de nya showrunner-männen prata om att det kommer vara "mindre tonårs sci-fi och mer skräck". Jag personligen är inte så förtjust i skräck egentligen, jag gillar ju faktiskt tonårsfantasy-stuket... Men jag måste säga att det här var verkligen kanonbra tonläge och stämning, supersnyggt filmat :)

Action/stuntsekvenserna var ju på en helt annan nivå än tidigare, skådisarna har verkligen inte överdrivit i sina intervjuer :) Jag är riktigt imponerad!

Jag gillade verkligen att det inte bara är rått våld och coola effekter, utan att intensiteten istället kommer ur att det är så mycket känsla och närvaro samtidigt. Dom/Jace var ju helt fenomenal med alla sina subtila känslouttryck och sin knivskarpa fokus, det berörde mig verkligen...

Och när jag såg Alan/Valentine i dagens avsnitt (speciellt i scenerna med Jace), då tänkte jag verkligen att "oj, va' underutnyttjad han varit som skådis hittills..." kändes som att de verkligen fick fram helt nya sidor av honom än tidigare, riktigt obehagligt på ett bra sätt. Som att Valentine plöstligt kändes "livsfarlig på riktigt".

Och scenen med Magnus på balkongen var alldeles lagom magisk, sååå himla snyggt! :) Harry/Magnus är också klockren i de känslomässiga scenerna, wow...

Måste även nämna Alberto/Simon! Ååh, va' bra han var! Samma Simon som alltid, men ändå annorlunda på nåt sätt... jag kan inte sätta fingret på exakt vad eller hur, men han lyste verkligen ännu starkare än tidigare.

Aldertree är jag onekligen riktigt nyfiken på! :)

Roligt att se Lydia Branwell igen också :) Jag gillar den rollfiguren, så jag hoppas verkligen hon får vara kvar länge till!

Och, och, och... jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst ;) Jag har bara sett avsnittet en gång än så länge, ser fram emot att se flera gånger till, för det känns ju rätt omöjligt att hinna uppfatta alla små genomtänkta detaljer och ögonblick på första varvet..! :)

Frågan är ju nu, huuur ska jag lyckas uppbåda tålamod att vänta i en hel vecka till nästa avsnitt?! ;) Tur att jag kan se om säsongspremiären precis så många gånger jag vill, hehe :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej