Julkalender 2017 - Lucka 3

Publicerad 2017-12-03 08:00:00 i Julkalender,

Glad första advent!
Gör er redo för del 3 av årets fanfic. Har ni missat någon av de tidigare delarna hittar ni dem via länkarna: Del 1 | Del 2.
 
------------------------------------------------
Del 3

”Clary. Hur är det med Magnus?” Frågar Alec.

”Det är bra. Tror jag. Har det hänt något?” Alec hör Clarys oroliga röst och inser att de enda gångerna som han ringer till henne är när det verkligen har hänt något.

”Ja, det kan man säga.” Svarar Alec tyst.

”Är det Jace?! Vad är det som har hänt?” Paniken i Clarys röst går inte att ta miste på och Alec vet inte hur hon kommer att reagera på det han tänker säga härnäst. Alec tittar in i skogen och på snön som vräker ner framför hans ögon.

”Clary, Jace han är…” Alec kan inte förmå sig att säga det sista ordet.

”Vad är han, Alec?” skriker Clary nästan ut. ”ALEC?” skriker hon igen när han inte svarar henne. ”Alec, säg inte att han är död!”

Alec sväljer ”Han är inte död. Han är kidnappad. I utbyte mot...”

”Oh, shit. Alec, jag trodde han var död. Var det inte värre än att han blivit kidnappad kan vi lösa det.” Hinner Clary säga innan Alec avslutat sin mening.

”...Magnus. Demonen vill ha Magnus i utbyte mot Jace.”

Clary blir helt tyst i telefonen och Alec tar ner mobilen för att försäkra sig om att den inte är död eller har förlorat förbindelsen. ”Clary.” Säger Alec försiktigt när han sätter upp mobilen mot örat igen.

”Jag är kvar hos Magnus.”

Alec blir helt ställd. Vad gör Clary hos Magnus?

”Han vill prata med dig.” Säger Clary och Alec hör någon som pratar i bakgrunden innan han hör Magnus röst i sitt öra.

”Alec?”

”Magnus!” Säger Alec lättat.

”Varför är Jace kidnappad?”

Alec är inte riktigt säker på hur han skall formulera det rätt. Han är inte heller säker på varför Jace blev kidnappad. Eller vad det är för fel på Magnus. Det enda som Alec säger är ”Jag vet inte.”

”Alec, ta med dig Isabelle och kom till min lägenhet så att vi får reda ut det här.” Säger Magnus och Alec kan höra att han låter ansträngd.

”Vad är det för fel på dig?” Säger Alec sakta.

”Det är inget fel på mig. Som jag har försökt att förklara för Clarissa flera gånger. Ta med dig din syster hit Alec så att vi får prata om det här.”

”Jag kan inte.” Svarar Alec tyst.

”Varför inte då?” Säger Magnus oroligt.    

Alec väntar några sekunder innan han svarar: ”För att hon också har blivit kidnappad.”

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej