Julkalender 2017 - Lucka 11

Publicerad 2017-12-11 08:00:00 i Julkalender,

11 December betyder ju självklart att det är dags för del 11 av årets fanfic. Har ni missat någon av de tidigare delarna hittar ni dem som vanligt via länkarna: Del 1 | Del 2 | Del 3 | Del 4 | Del 5 | Del 6 | Del 7 | Del 8 | Del 9 | Del 10
--------------------------------------------------
Del 11

”Jag blir galen av att sitta inspärrad här.” Utbrister Isabelle och lägger sig ner på sängen. Hon tittar upp i det trasiga taket när dörren öppnas. Isabelle reser sig upp på armbågarna när demonen som kidnappade dem sakta trycker upp dörren med hjälp av ett finger.

”Så bra att ni är kvar.” Säger Demonen och ger dem ett stort leende.

”Vart skulle vi ha tagit vägen annars?” Frågar Jace.

”Dörren är alltid öppen så ni kunde ha gått ut.”

Jace haka åker i golvet och Isabelle tittar argt på honom. ”Har du inte känt på dörren om den är öppen eller låst?” Frågar hon Jace surt.

”Det trodde jag väl att du hade gjort. Du var ju vaken tidigare än mig. Faktiskt.”

Demonen står kvar i dörröppningen med båda händerna bakom ryggen. ”Om ni är hungriga så finns det varm mat i matsalen.”

”Som jag sa förut så är vi inte hungriga.” Säger Jace och lägger sig tillrätta på sängen och stänger ögonen.

”Jace. Jace. Jace. Alltid den spydiga. Jag har hört en hel del om dig.”

”Bara bra saker, hoppas jag.” Jace tittar på demonen med ett öga.

”Vad gör vi här?” Säger Izzy plötsligt. ”Varför har du kidnappat Jace och mig?”

Demonen vänder sig till Isabelle med ett leende. ”Kidnappade? Vem har sagt något om att ni är kidnappade? Så fort Magnus Bane överlämnar sig själv till mig, så är ni fria att gå.”

”Alltså är vi fast här för evigt.” Säger Jace.

”Vad menar du med det?” Frågar Izzy och tittar oroligt på Jace.

Jace sätter sig upp i sängen. ”Magnus har varit sjuk och för att inte oroa Alec, skickade han iväg mig för att…”

”Har Magnus varit sjuk? Men han är ju aldrig sjuk!” Utbrister Izzy.

”Nej, precis. Så för att inte oroa Alec i onödan skickade Magnus iväg mig för att möta demonen som kunde hjälpa Magnus att bli frisk.”

”Så han visste att det var jag?” Säger demonen nyfiket.

”Tydligen. Men han hade nog inte räknat med att du skulle kidnappa oss.” Jace sneglar på demonen som står lutad mot dörrkarmen. ”Eller vänta nu. Vad menar du med att han visste att det var du?” Jace ställer sig upp och går fram till demonen. ”Magnus bad mig möta dig för att du kunde hjälpa honom.”

”Självklart. För att det är jag som gjort honom sjuk.” Demonen ler stort mot Jace tittar misstänksamt på demonen.

”Varför skulle du göra något sånt?” Säger Izzy.

”För att Magnus är min bror och han har något som jag vill ha.”

”Din bror?” Säger Jace och Izzy i kör.

”Ja, nu blir jag sårad. Har inte Magnus sagt något om mig?”

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej